Поддръжката на 314 спирки на територията на Пловдив може да се окажат на плещите на градската администрация, ако „Лафка“ обяви фалит. Все по-усилено се говори, че дружеството до дни ще бъде обявено в несъстоятелност. Проверка на TrafficNews показа, че част от обектите под тепетата днес не са отворили врати, а някои работят, но без вестници и вече забранените лотарийни игри.

Ако компанията обяви фалит, то концесията на спирките в Пловдив може да пропадне. Концесионер на 314 спирки под тепетата е фирмата "Елиза 1999". Фирмата бе закупена преди години от „Лафка Маркет“.

Първата концесия в Пловдив бе подписана през 2003 година. Тогава градските власти и пловдивчани чакаха с години концесионерът да изпълни своето инвестиционно намерение. През това време спирките в Пловдив бяха  разбити и в доста неугледен вид. 

Фирмата "Елиза 1999" бе купена от „Лафка Маркет“, през 2012, като на следващата година бе подписан анекс с Община Пловдив, който удължи договора за 20 години. Ангажиментът бе да се поставят 314 заслона и те да се поддържат, като срещу това от компанията ще плаща 71 хил. евро годишно и ще имат право да сложат до 90 павилиона.

През септември 2019-а Общинският съвет в Пловдив прие и допълнителното споразумение, с което концесионерът заяви, че е изпълнил своята инвестиционна програма в размер на 5,8 млн. лева, включително и таксите.

Ако концесията се развали, то Община Пловдив сама ще трябва да поддържа и слага нови спирки по транспортната схема. Другият вариант е да се обяви нова концесия за стопанисването на заслоните.