Транспортен хаос, съчетан с липса на вода в определени интервали от времето – това може да очаква Пловдив в следващите 3-4 години. Причината трите големи проекта на Община Пловдив, НКЖИ и ВиК неизбежно ще се застъпят. Те са по европейски програми и касаят Водния цикъл, пробива под гарата и Южния обходен колектор.
Още на четвърти март започват дейностите по Водния цикъл в район „Северен”, където ще стартират два лота от подмяната на ВиК мрежата за 15 млн. лева.
Ще се работи и двете карета. Първото около хотел „Санкт Петербург“ и „Захарна фабрика“, като стойността е 8,5 млн. лева, а фирмата изпълнител ще е „Пътища Пловдив” . Другата фирма, която спечели лот от Водния цикъл, е „Пътинженеринг” за 8 млн. лева, а дейностите там касаят участъците по бул. "Дунав" от бул. "Васил Априлов" до бул. "Брезовско шосе" и бул. "Брезовско шосе" от бул. "Дунав" до Северен обходен колектор.
„В момента изготвям линейния график за дейностите, като правим организация и с КАТ. Ще се опитаме да не затрудняваме гражданите. Всяка една дейност ще бъде обявена предварително, за да има информираност”, каза зам.-кметът по строителството Пламен Райчев. Все още в процес на търг е най-голямата поръчка за подмяна на ВиК мрежата – колектора и отклоненията по „Дунав” и „Брезовско шосе”, която за 25 млн. лева.
През март се очаква и от ВиК да пуснат първата си обществена поръчка по техния воден проект, който е на стойност от 81 млн. лева и включва изграждането на Южен обходен колектор и ремонт на булеварди от край до край, но в сегашните габарити.
Там ще се започне вероятно от бул. „Александър Стамболийски“,като проектът обхваща още редица булеварди в Пловдив, откъдето е пътя на колекторите, които ще бъдат сменени и ще се влизат в Пречиствателната станция. В проекта са сложени и ВиК дейностите по „Модър-Царевец“, с което Община Пловдив ще спести около 3,5 млн. лева.
Там целият проект е по Оперативна програма „Околна среда“ се осигурява безвъзмездна финансова помощ в размер на над 97,4 млн. лв, а срокът за изпълнение на двата проекта е 49 месеца. Πo пpoeĸтa щe бъдe pexaбилитиpaнa, peĸoнcтpyиpaнa и дoизгpaдeнa oбщo 42 ĸм BиK мpeжa зa гpaдoвeтe Пловдив, Хисаря, Карлово, Първомай, Стамболийски и Асеновград.
Преди дни от НКЖИ обявиха, че са избрали изпълнител и за пробива под Централна гара в лицето на обединението в което водеща фирма е „Трейс груп холд”. Там поръчката е за 89 млн. лева, като скоро трябва да има възлагателно писмо. Не се знае още откъде ще започне пробива от страната на „Южен” или „Централен”, както и каква ще е съдбата на Бетонния мост. Там обаче дейностите също са много тежки, защото предстои и изместване на колектор.
В същото време Община Пловдив има и избран изпълнител за тоталния ремонт на бул. „Христо Ботев” и Коматевския възел. Тя е за 7,5 млн. лева с ДДС за реконструкцията на три булеварда, които са свързани чрез Коматевския възел. Първият булевард е "Христо Ботев", в частта му от Централна гара до Коматевския възел, вторият участък - Коматевско шосе от възела до бул. „Александър Стамболийски”, а третият - части от бул. "Копривщица".
Реконструкцията е мащабна, като също има подмяна на водопроводната инсталация - магистрални и захранващи водопроводи. След това ще се започне и пътната настилка и прилежащите площи. Вероятно обаче тези дейности ще бъдат замразени, тъй като все още няма финансиране за този проект.
Още от категорията
10 месеца без следа от изчезналата Ивана, майка й: Само аз си знам как живея, нямаме никаква информация