Дългогодишната сага с 13-те линии на градския транспорт на Пловдив трябва да приключи днес! Тогава ще бъде пописан договор между Община Пловдив и консорциум „Пловдив 2017”, който ще поеме  № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.

В консорциума влизат  превозвачите Димитър Чолаков „Автотранс 2000”, Веселин Дошков „Хеброс бус” и Петко Ангелов чрез „Меритранс 2017”. Те ще получават  по 1,78 лева на км по курсовете.  Новият договор с превозвачите вече ще се плаща само на база изминат километър и няма да има значение - час пик, пътници, продадени билети и други условности. По този начин превозвачите няма да имат интерес да не изпълняват курсове, независимо колко е часа.

Конкурсът за 13-те линии на няколко пъти бе обжалван от различни фирми, като процедурата се забави с повече от година и половина. След подписване на договора с консорциума, трите фирми ще поемат линиите № 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222.

 „Хеброс бус” получава линиите 6, 99, 7, 27 и 29, а  Петко Ангелов - 1, 66, 16, 44 и 116, а третата фирма взима линиите 15, 222 и 18.

Победителят ще вземе линиите за следващите 10 години, като сумата, която ще усвои е над 40 милиона лева.  По линиите трябва да има минимум 118 общ брой автобуси. Всички автобуси трябва да са с над 50 места общо стоящи и седящи, а половината да са с поне над 70 места.

Зам.-кметът по транспорт Златин Велев заяви, че ще има санкции за автобуси, в които не е пуснато отоплението или през лятото не е охладено. Същото важи и за пропуснати спирки.

До есента всички автобуси трябва да са с оборудвани с GPS системи, за  да се изписват на 100 % на дигиталните табла.

Всички карти за преференциално пътуване в градския транспорт на Пловдив ще бъдат електронни. Това означава ,че с новия пътен документ ще трябва да се движат ученици, пенсионери и инвалиди.  С новите условия ще трябва да се заплати еднократна такса от 2,5 лева, а всеки месец ще се презареждат.