Изящество, феерия на красотата и голям професионализъм - така може да бъде описана четвъртата Сватбена седмица на модата, провела се в Etra Hall, Пловдив. 

Целта на всеобхватния международен формат е да превърне Пловдив в национален моден център и да бъде в топ 5 локации в света за сватбена мода. Той продължи цяла седмица и приключи вчера, с изящно модно дефиле на популярната сръбска дизайнерка Даниела Божич. 

"80% от младоженците през 2019 година са избрали откритите ритуали и все по-малък е интересът към обредните домове. Дори смея да твърдя, че съвсем скоро те напълно ще останат в миналото. Оспорвам и твърдението, че младите хора не се женят - напротив! Сватбите се увеличават, с много бързи темпове и все по-засилен е интересът към сватби в България от страна на чужденците.Това е голям успех за индустрията. Младоженците не бягат от традициите, българските обичаи си остават, но вече се правят в по-съвременен вариант." - споделя пред Trafficnews организаторът на събитието и мениджър в областта на модната индустрия г-жа Надя Вълева. 

"Огромен е потенциалът и на сватбени менюта. Хората са много прецизни в избора на храната – искат да е нещо иновативно и различно. Гостите на една сватба помнят булката, роклята, къде са били на сватба и какво са консумирали.." - допълва тя.

Обявена бе и класацията за най-много сватби и събития през 2019 година по градове и региони, базирана на данни, изпратени от кметствата на общините в България.  

На база изчисление на глава от населението, на първо място по брой сключени граждански бракове е град Кърджали. Второто място е за Силистра, а на трето се класира Търговище. София е позиционирана на четвърто място, а Пловдив заема дванадесето място в класацията.

Голям интерес към Сватбената седмица на модата в Пловдив имаше от страна на бъдещи младоженци, абитуриенти и сватбени агенции, които прииждаха от цяла България. 

Всички те бяха посрещнати в луксозната зала за сватби и събития Etra Hall с уелкъм дринк от вълшебно малиново вино и иновативните шоколадови пробиотици Бактоджой.

Целта на събитието бе не само да покаже тенденциите в сватбената мода, но и да подпомогне хората във всяко отношение, като за първи път тази първа година, в програмата бяха включени правни консултации и на консултации по репродуктивно здраве.

"Etra Hall е чест за Пловдив! В момента залата е уникална и единствена в страната, но аз пожелавам съвсем скоро всички големи градове в България да имат своята Etra Hall. Все едно не си в България, а влизаш във френски салон... Възхитени от мястото са и всички дизайнери, които са решени оттук насетне да правят много самостоятелни модни дефилета тук. Сватбеният декоратор и управител на Etra Hall Елена Драганова, пък показа на хората , че има реализация на техните идеи!" - разказва още организаторката. 

Пред Trafficnews, от организацията споделят още, че преди ден са получили телефонно обаждане от най-голямата агенция за инфлуенсъри в Америка, която обслужва над 200 модни къщи и топ дизайнери за сватбена мода в света. Чужденците са поискали да станат техни партньори и да представят колекциите си в България.

"Това е сбъдната мечта за нас и смело мога да твърдя, че Пловдив не само ще гони Милано по брой на дефилета, но и ще го надмине." - развълнувано казва г-жа Надя Вълева.

Интересът от чужбина към българските дизайнери на сватбени облекла се увеличава все повече. В юлското издание на сватбена седмица на модата, участие ще вземе ученик на Версаче, който е три пъти рекордьор на Гинес със сватбена мода – Джани Моларо, дизайнери от Близкия Изток, Китай и целия Европейски съюз. Търговка от Кипър, пък съвсем скоро ще открие бутик на български дизайнери от Асеновград в градовете Ларнака и Фамагуста. Интерес има и за Лугано – Швейцария.  

Сватбената седмица на модата е учредена в Пловдив на 19 септември 2000 година и този година ще чества своя юбилей, който ще бъде отбелязан със събитието Fashion Week Bulgariа в Москва.