Проверка на TrafficNews.bg за проблемите с електронните табла на градския транспорт в Пловдив показа абсурден резултат. Налице бе не един проблем, ами няколко. Избрахме спирката срещу Тримонциум, тъй като се намира в центъра на града и една от най-натоварените. Първият открит проблем бе вече многократно коментираното разминаване на информацията на таблото за оставащите автобуси по дадена линия и реалното пристигане на самия автобус. Два автобуса пристигнаха на спирката, макар на таблото информацият да сочеше, че до идването им остават по над 20 минути. 

Следващият абсурд: липсващите линии. Електронните табла трябваше да заработят през април миналата година. Десет месеца по-късно за някои автобусни линии все още не се изписва никаква информация. Принципът при тези линии е "ако дойде - дойде". По време на нашата проверка в рамките на едва 5 минути на спирката пристигнаха автобуси по шест линии, които изобщо не бяха изписани на таблото. Става дума за автобуси по линиите 9, 99, 26, 1, 20 и 37.

Още по-абсурдно е, че пловдивчани са свикнали с неработещите табла. Повечето от тях дори не гледат какво пише на таблата. Тези, които ги следят, посочват, че често има разминавания, ако изобщо автобусът по линията, която им трябва, е посочен в списъка с пристигащи в близките минути. 

На едва няколкостотин метра от тази спирка пък друго табло изобщо не работеше. Става дума за това на спирката пред ПУ "Паисий Хилендарски". Изглежда, студентите в Пловдив трябва да гадаят кога ще пристигне автобус и да процедират по стария метод - чакаш, чакаш автобус, пък когато дойде. Както, между другото, правят и доста други пловдивчани заради проблемите с електронните табла. Табла, за които са платени 8 милиона лева и които вече почти година не могат да заработят качествено. 

Дотук с приказките за ефективен градски транспорт под тепетата. Но ако не друго, тези табла за милиони поне стават за подпиране.

Вижте ВИДЕО по темата ТУК: