Да пътуваш с градския транспорт в Пловдив понякога е цяло изпитание. Проследихме линии 6, 116, 26 и 22. В много от фирмите служителите взимат процент от оборота, поради тази причина конкуренцията между различните фирми, чиито линии се дублиращи по част от трасето,  е огромна. Гонещите график и бонуси шофьори се надпреварват по улиците. Често се пропускат спирки, а дори в някои случаи шофьорите не виждат, че някой чака и го игнорират.

„Понякога, когато съм седнала, а рейсът е по- празен, се изправям цяла спирка по- рано с надежда шофьорът или кондукторът да ме забележат и да не се налага да им крещя да отворят вратата, за да сляза”, сподели младо момиче."Най- често се возя със 6 и 116, случвало се е и в двата".


Някои компании предвидливо са пуснали по- голям брой рейсове в следобедните часове, когато повечето хора приключват работа. Поради тази причина тогава автобусите не се пълнят до тавана. Друга е ситуацията обаче в ранните часове.


„Чаках рейс 26. Когато дойде, бе претъпкан. С едно момиче се опитахме да влезем от задната страна, но бе невъзможно- хора имаше дори на стълбите. Без да се кача, отидох до предната врата на рейса, за да помоля шофьора да ни пусне оттам, но той тръгна, оставяйки мен и момичето навън. Беше ужасно! Момичето беше младо- може би бързаше за училище или работа! Недупостимо е!” , коментира 65- годишен мъж.

Жегата в автобусите е непоносима. Малките рейсове са като сауни. Кому е нужно да дава пари за това удоволствие, като може само срещу лев хем да се изпоти хубаво, хем да стигне до нужната дестинация, макар в леко смачкан вид? Всичките прозорци в автобусите са отворени, но това не помага особено. Липсата на климатици е проблем както за служители, така и за пътници. Едва седнали пътниците, особено по- възрастните, веднага молят кондукторите да им помогнат за да се отвори поредния прозорец. Хубавото е, че жегата се усеща от всички и няма никого, който е недоволен от шума и вятъра, които влизат отвън.


Умората и неудобствата и за самия персонал нямат край. Някои от кондукторите карат по няколко поредни 12- часови смени, а понякога им се налага да работят дори по 16 часа.


Често можем да забележи, че водачите пренебрегват правилата, като пушат или говорят по телефона.

Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg