
Да пътуваш с градския транспорт в Пловдив понякога е цяло изпитание. Проследихме линии 6, 116, 26 и 22. В много от фирмите служителите взимат процент от оборота, поради тази причина конкуренцията между различните фирми, чиито линии се дублиращи по част от трасето, е огромна. Гонещите график и бонуси шофьори се надпреварват по улиците. Често се пропускат спирки, а дори в някои случаи шофьорите не виждат, че някой чака и го игнорират.
„Понякога, когато съм седнала, а рейсът е по- празен, се изправям цяла спирка по- рано с надежда шофьорът или кондукторът да ме забележат и да не се налага да им крещя да отворят вратата, за да сляза”, сподели младо момиче."Най- често се возя със 6 и 116, случвало се е и в двата".
Някои компании предвидливо са пуснали по- голям брой рейсове в следобедните часове, когато повечето хора приключват работа. Поради тази причина тогава автобусите не се пълнят до тавана. Друга е ситуацията обаче в ранните часове.
„Чаках рейс 26. Когато дойде, бе претъпкан. С едно момиче се опитахме да влезем от задната страна, но бе невъзможно- хора имаше дори на стълбите. Без да се кача, отидох до предната врата на рейса, за да помоля шофьора да ни пусне оттам, но той тръгна, оставяйки мен и момичето навън. Беше ужасно! Момичето беше младо- може би бързаше за училище или работа! Недупостимо е!” , коментира 65- годишен мъж.
Жегата в автобусите е непоносима. Малките рейсове са като сауни. Кому е нужно да дава пари за това удоволствие, като може само срещу лев хем да се изпоти хубаво, хем да стигне до нужната дестинация, макар в леко смачкан вид? Всичките прозорци в автобусите са отворени, но това не помага особено. Липсата на климатици е проблем както за служители, така и за пътници. Едва седнали пътниците, особено по- възрастните, веднага молят кондукторите да им помогнат за да се отвори поредния прозорец. Хубавото е, че жегата се усеща от всички и няма никого, който е недоволен от шума и вятъра, които влизат отвън.
Умората и неудобствата и за самия персонал нямат край. Някои от кондукторите карат по няколко поредни 12- часови смени, а понякога им се налага да работят дори по 16 часа.
Често можем да забележи, че водачите пренебрегват правилата, като пушат или говорят по телефона.
TrafficNews.bg
Още от категорията

Участник във финала на "Капките" предложи брак на приятелката си пред 40 000 на "Васил Левски"

