Средно по 19 дни в годината се прахосват от служителите. Причината е любопитна - неефективна работа с офис техниката. Това разкри проучване на Sharp. Като основни причини се изтъкват бавното включване на техниката, нелогичната системата за съхранение на файлове и лошото управление на документите.

В резултат на нелогичните принципи за съхранение на важни документи, служителите губят средно 12 минути и 51 секунди на ден в търсене на нужните файлове и още 9 минути и 22 секунди за търсене на изображения на сървъра.

Бавно работещите принтери пък отнемат около 15 минути дневно. В крайна сметка служителите изразходват напразно близо 40 минути на ден от подобни проблеми, или средно 13-14 часа от работното време на месец, или 19 работни дни, установява изследването.

Тенденцията на преход към облачни технологии налага още по-строги изисквания към качеството на офис техниката, пише technews.bg. Нестабилният достъп до интернет и недостигът на оперативна памет могат съществено да затруднят работата, да провалят сроковете за изпълнение и в крайна сметка да причинят загуби на компаниите.

Анкетата на Sharp сред 6000 европейски офис служители показва, че около половината от тях считат бавните компютри за фактор, който ограничава производителността на труда. При това, 38% споделят, че използването на съвременни технологии ги мотивира отлично.