Първият участък от Околовръстното шосе на Пловдив, който ще бъде разширен и реконструиран, ще е от АМ „Тракия” до Пазарджишко шосе. АПИ и общините Пловдив и „Марица” подписаха споразумение за съвместни дейности по рехабилитацията на пътя, като той ще се движи от Агенция  „Пътна  инфраструктура”. Тя е кандидатствала по „Развитие на регионите” през Плана за възстановяване з 60 млн. лева, с които да се започне първия участък от обходния път на Пловдив.

През 2019 година, когато бе пусната поръчката за проектирането на Околовръстното шосе, тя бе разделена на три позиции. Първата бе от АМ „Тракия” до кръговото на пътен възел „Царацово”, втората бе за самия пътен възел на Пазарджишко, а третият до Асеновградско шосе.

 От АПИ ще стартират удвояването на обходния път през първия участък, чието задание се прави от „Пътпроект 2000”. То е на финалната права, като скоро трябва да бъде съгласуван и одобрен.

Участъкът е от 4 км, като той трябва да бъде разширен е с индикативен бюджет от 66 млн. лева, като 60 млн. лева от тях трябва да са от европейската програма.  От сумата 15 млн. лева са за дейности на територията на Община Пловдив, а останалите в обхвата на Община „Марица”.

През финансирането трябва се изпълнят строително-монтажни дейности, оценка за съответствие, авторски надзор, одит, публичност и комуникация и други. 

В този участък Околовръстното трябва да стане с габарит Г-23,5 – четирилентов път с локални платна, също така осветление, отводняване и други дейности. Допълнително трябва да се изгради и тир паркинг.

АПИ търсят още 195 млн. лева за втория участък, който е около Царацовския надлез. Там ще се изгради кръстовище на две нива, като трябва да се направи и ново мостово съоръжение над река Марица.

Индикативни стойности и готов проект за най-голямата част от трасето от Пазарджишко до Асеновградско шосе все още няма. Очаква се проектът да бъде обявен от национално значение, като бъдат осигурени средства в бюджета за 2024 година.