По-скъпо ли е строителство на Колежа от Лаута? Бездънна яма ли е Колежа? Кой е виновен за ситуацията с оскъпяването на строителството? Адекватна ли е  Община Пловдив?

Тези въпроси се задават ежедневно от пловдивчани, фенове, политици, а и до този момент еднозначен отговор няма. Напрежението, което се нагнетява все повече сред феновете на Ботев и Локомотив, е напълно възможно да ескалира, ако Община Пловдив не вземе адекватни мерки и успее да постигне консенсус.

Със сигурност има  нещо, което обединява всички, че стадионите трябва да се завършат на 100% , а нито единият, да не е за сметка на другия. Именно това трябва да е отправната точка между страните и да се търси решение.

Преди това обаче градските власти трябва да обяснят точно и ясно какво се случва със средствата, които са изразходени до този момент и за Колежа, и за Лаута. Както и да обяснят какви са разликите в дейностите и цените между двата договора. Докато Община Пловдив не реагира адекватно , съвсем резонно феновете започнаха да правят сравнение  между едните и другите.

Така на една от пресконференциите на феновете на Ботев бяха изкарани сравнение  между цените за строителство между Колежа и Лаута. На нея се показа как цената за кофража за ст. „Христо Ботев” е 33 лв./м2, а на Локото варира от 18,10 лв./м2 до 25,96лв/м2. Бетонът C30/37 за Колежа е 179,60 лв/м3, а за Лаута – 123 лв./м3. По-ниския клас бетон C20/25 за Колежа е 135,30 лв./м3, докато на Лаута той не се използва.

Погледнато по този начин, в действителност дейностите по двата стадиона имат съществена разлика. Наскоро собственикът на ПИМК Илиян Филипов заяви, че цените не са коректно представени, защото при него цената за кофраж и бетон са заедно с всички спомагателни дейности – превоз, кранове и т.н., а докато при Лаута има отделни КСС-тата за тях.

Илиян Филипов: Два са вариантите за Колежа, готов съм авансово да довърша целия стадионГрадските власти и Общинският съвет трябва да решат дали да се направи Етап 1 или цялостното строителство

Втората разлика е от арматурата, която като стойност е много по-голям процент от стоманено-бетонната конструкция.  Така офертата на ПИМК е 2,15 лв./кг, а на „Рудин” е 2,45 лв/кг.

При разглеждането на актовете, които Община Пловдив плаща на двете фирми се виждат тези разлики.  При КСС-то за южната трибуна има отделни позиции за слагането на огради, монтаж и доставка на фургони за охрана и работници,химически тоалетни, доставка и монтаж  на кулокран, контейнери за отпадъци, монтаж на скеле  и други . В КСС-то и акта за плащане от ПИМК към Община Пловдив то е включено в цената на всички строителни дейности, без да е изведено отделно.

Обемът от позиции към двата стадиона са хиляди, като градските власти, заедно с феновете, изпълнителите, а и самите клубове трябва да седнат на една маса и да дискутират всеки един от проблемите. Също така и да се обясни на пловдивската общественост защо има разлики в цените, колко ще струва всичко, както и откъде ще се вземат тези средства.

Прилагаме за справка актуването на част от дейностите на Колежа и Лаута:

Бултрасите: Общината с жалък опит да прехвърли вината за Колежа на феновете, готвим нови протести

Феновете на Локо към Зико: Безумие е да се дават още 22 млн. лева за Колежа без одитЧерно-белите привърженици заявиха протестна готовност

Кметът се среща с фенове на Ботев и Локо, не иска да дели двата отбора

Стадион "Христо Ботев"

 

 

 

Стадион "Локомотив"