Пътят Карлово – Пловдив се превърна в една от най-опасните отсечки в цяла България. След като предишното опасно трасе Пловдив – Асеновград с наименованието „път убиец“ бе разширено, сега погледите са насочени към карловския път. Почти не минава седмица, в която няма тежка катастрофа на пътя, а през последните години неизменно влизаше в 10-те най-опасни трасета с най-много ПТП-а и жертви.

АПИ вече направи първата стъпка, като изготви оценка на въздействието върху пътната безопасност на обекти от републиканската пътна мрежа.  Разработката бе направена от „Пътконсулт 2000”, които спечелиха обществената поръчка с цена от 17 500 лева, а проектът вече е предаден за одобрение в АПИ.

В мотивите на поръчката бе записано, че удвояването на републиканския път Пловдив – Карлово е от изключителна важност в социален и икономически аспект за Пловдив и цялата област. Чрез разширението му ще се подобрят  транспортно – експлоатационните характеристика на пътя и прилежащите съоръжения и принадлежности, ще се увеличи пропускателната му способност и ще се гарантира безопасността на движение.  Ще се даде възможност за обслужване на индустриалните зони около Пловдив и за извеждане на транзитния автомобилен трафик извън урбанизираната територия на общината.

В концепцията на АПИ е удвояването на 48 км от трасето от кръговото кръстовище на пътя Карлово – Бургас до пътния възел – „Пловдив – Север” на АМ „Тракия”.

Към заданието е сложено да се направи и анализи 8-те километра от Околовръстното от АМ „Тракия” – „Пловдив – Изток” до Скобелева майка. Участъкът не влиза в разработката на АПИ за удвояването на Околовръстното, също така разработка е направена и за разширението на пътя Павел баня – Брезово – Раковски.

След първата разработка предстои по-тежката и дълга работа. Очаква се АПИ да пусне обществена поръчка за проектирането на удвояването, след това се очаква парцеларен план и отчуждаване на имотите. Вероятно ще минат поне 3 години, докато пътят е готов за реални строителни дейности. Възможно е трасето да се прави и на етапи, като това е въпрос на виждане на ръководството на АПИ.