Четири от 11-те входно-изходни артерии на Пловдив в момента се ремонтират. Най-големият проблем е в район „Северен“, където се реконструират Голямоконарско шосе, Брезовско шосе и Рогошко шосе. В най-натоварената зона – в район „Южен“, пък строители работят по Кукленско шосе.

Какво показва пътната карта на Община Пловдив за ремонтите, която бе изготвена по искане на кмета Костадин Димитров?

Както TrafficNews писа „Модър-Царевец“ трябва да отвори най-късно до 15 юни. Датата е изключително важна, защото тогава се очаква да бъде затворен Бетонния мост за реконструкция. По този начин ще има нова връзка на район „Южен“ за автомобилите. Със затварянето на Бетонния мост друг ремонт трябва да е приключил – този на Кукленско шосе, тъй като той ще поеме натоварения трафик от надлез „Родопи“.

В северната част на града приключи реконструкцията на първия етап от Рогошко шосе. Там строителите обновиха изцяло 1,2 км.  Причините за спирането на работата са две – от една страна парите за реконструкцията свършиха, а от друга – администрацията изчаква реконструкцията на другите две входно-изходни артерии в район „Северен“.

На практика на Рогошко шосе няма заложени средства в бюджета за 2024 година. От фирмата изпълнител „ИСА – 2000“ досега работиха с аванса,  даден през 2023-а Очаква се при актуализацията на бюджета в края на юни да бъдат отпуснати още пари за реконструкцията на входно-изходната артерия.

Не така стоят нещата с Голямоконарско шосе. Там същата фирма, която е изпълнител, разполага с всичките 19 млн. лева за проекта, които са държавно финансиране. Срокът, който е даден за всички дейност до табелата на Пловдив е 30 юни.  Оттам се очаква Община „Марица“ да получи финансиране до АМ „Тракия“ като сумата, която е нужна е близо 40 млн. лева.

Последният обект – Брезовско шосе, също се очаква да е завършено до месеци. Все пак там има условието, че има археология и строителите са силно зависими от тях. Това е и причината досега тази пътна артерия да не е готова досега.