60 глоби са наложени на пловдивските превозвачи само за две седмици заради липса на климатици в градския транспорт.

„Ще продължаваме да глобяваме, има ясни правила в договорите. Не се интересуваме от причината за липсата на климатик. Глобите ще бъдат удържани от превозвачите при  следващите плащания на компенсации”, заяви шефът на ОКТ Георги Стоилов. Санкцията за неработеща климатична инсталация е 300 лева.

Проверка на TrafficNews показа, че от 5 автобуса, едва в един има работеща климатична инсталация. В останалите рейсове температурите бяха по-високи от вън, а някои стигаха до 38 градуса.

Експеримент: Колко градуса е в пловдивските автобуси? Живакът показа опасни стойностиВ някои обществени сгради охладителна система също липсва

Чести са и споровете между шофьори и кондуктори с пътници – как и при какви условия трябва да работи климатика. Два от митовете са, че ако има 80% отваряеми прозорци климатичните инсталации не са задължителни.

И в трите споразумение между фирмите и градските власти  - от 2016, 2018 и 2021 година има едни и същи условия. Те са, че всички автобуси от 29-те линии на Пловдив ТРЯБВА задължително да са с климатична инсталация.

В най-стария договор от 2016 година е записано, че задължително изискване е да спускат климатиците при температура на въздуха навън от над 28 градуса. В другите два договора е записано:

 „Да поддържат комфортна температура между 18 и 25 градуса в целия салон на автобуса, като при нужда пискат климатична или отоплителна инсталация”

С други думи – дори в 10:00 сутринта, ако температурата в автобуса е над 25 градуса, шофьорите са задължителни да пуснат климатика.

Често обаче това не се случва и след спор между пътници и шофьори,  в автобуса продължава да е жега.  Всеки пловдивчанин обаче може да подава сигнали и Община Пловдив, която да санкционира превозвачите. Независимо дали е заради повреда на инсталацията или нежелание на шофьора. Сигналите може да се подават в ОКТ, където да санкционират превозвачите.