Аз правя проверки, одити. Възложил съм вътрешен одит и на инспектората към министъра - проверки в различните дружества и в различни аспекти. Започнал съм с проверката на финансовото състояние на самото министерство - как се изпълнява бюджета. Възложил съм още проверки и в БДЖ АД по отношение да две конкретни поръчки. Това заяви служебният транспортен министър Георги Тодоров пред БНТ.

Притесняваме законността и целесъобразността на сключените договори. Ако установя по някакъв начин, че има нарушения, ще предприема конкретни действия. Договорът за ремонт на локомотиви е в размер на 27 млн. лева за ремонт на 15 вагона. Струва ми се, че цената е завишена, но нека да не се произнасям, преди да е приключила проверката. Кой ще понесе отговорността? Този, който е сключил договора. Това е ръководството на холдинг БДЖ, каза той.

Спрял съм абсолютно всички поръчки на БДЖ предстоящи. Няма да ги възобновя, преди да съм абсолютно сигурен, че критериите и условията са достатъчно прозрачни и конкурентни за повече от един участник. Ако имам съмнения в определени критерии, ще бъдат ревизирани. Чак тогава ще стартира, която и да е поръчка в БДЖ.

Предвидени са около 4 млрд. лева за изграждането на инфраструктура.

Целта е до приключване на този програмен период да бъде осигурено ново трасе от сръбската граница през София, Пловдив до пристанище Бургас и съответно до турската граница. Считам, че това ще бъде реализирано до края на програмния период, обясни Тодоров.

Категорично заявявам, че няма да допусна по никакъв начин загубата дори на един лев от осигуреното финансиране с европейски средства. Отпускането на 30 млн. лева за стабилизиране на сектора беше насочено и покриваше микромалки и средни предприятия. До момента са се възползвали 580 фирми. Според сигнали, които получих от доста кметове на общини, доста фирми за общински превози не са могли да получат тази помощ. Те са в доста лошо финансово състояние и тежат на бюджета на съответната община, посочи той.

Пораженията от COVID кризата бяха посъвместни в сектор Транспорт, особено що се касае до обслужването на пътници. БДЖ пътнически превози понесоха големи щети. Да не говорим за срива в авиационния сектор. Трафикът е понижен с може би 70 процента. Летищата ни са празни. Самолетите ни са на земята. Доста лоша гледка. Но перспективите не са чак толкова трагични. Съвместно с министър Балтова търсим варианти да възобновим летния чартър. Така бихме помогнали на туризма. Ще осигурим възможност черноморските ни курорти да бъдат запълнени. Може би не на 100 процента, но достатъчно пълни, заключи той.