Летният сезон е към края си и голяма част от пловдивчани вече се възползваха от полагаемите им отпуски, за да натрупат тен по родните плажове. Българският туризъм това лято отчете един от най-силните си сезони откъм хора, макар че хотелиерите и търговците изразиха своето недоволство относно платежоспособността на летовниците. Като причина те посочиха преобладаващия брой български туристи, за сметка на чуждестранните такива, които харчат повече. Бранша определи родните летовници като бедни и стиснати, а те от своя страна не останаха по-назад, като окачествиха курортите за скъпи, а търговците за алчни.

БГ туристът отвръща на удара: Ден година храни в Слънчев бряг, а качество и отношение липсваЕвтини ментета се продават на надути цени, дори чужденците не се лъжат

От друга гледна точка, много родни туристи предпочетоха нашето море поради невъзможността за пътуване в чужбина и неудобството създадено от CODIV кризата.

И така се стигна до едно лято с препълнени плажове и курорти, което много хора сравняваха с родното Черноморие „от едно време”, но малко по-скъпо.

Китен като Рио де Жанейро! Четвърта вълна ли? На никой не му пукаСамо след две седмици ще търсим решения за излизане от кризата, но сега всички са заровили главите в пясъка

TrafficNews направи анкета, за да разбере доволни ли са пловдивчани от лятната ваканция по родното Черноморие.

Не прави изненада, че почти половината от анкетираните определят почивката си в България като скъпа, обслужването като слабо, а избраното място като пренаселено.

Почти 30% от взелите участие в анкетата пък определят почивката си като страхотно преживяване, или казано по друг начин – всеки трети е доволен от престоя си по родното Черноморие.

Под десет процента от анкетираните определят условията за добри, но смятат, че персонала и обслужването е под всякаква критика.

Най-критичните туристи са около 16% и те са категорични, че никога повече няма да почиват на нашето море.

Като цяло недоволството на родния турист се съсредоточава върху три основни тези:

В България и по родното Черноморие няма какво да се види и посети, липсват атракции за туристите.

Обслужването е много зле и персоналът е неквалифициран и неприветлив.

Цените са много завишени и не отговарят на качеството.

Туристическия бранш от своя страна трябва да се замисли върху тези неща, защото след пандемията е твърде вероятно да загуби и него. А това случи ли се, освен качество по Черноморието ще липсва и количество.