Притегателният център на българския туризъм – „Слънчев бряг” от няколко дни е основна тема на разговор в социалните мрежи. Докато хотелиерите и рестораньорите се радват на препълнени комплекси и опашки пред баровете, заведенията и павилионите за бързо хранене, то търговците недоволстват от бедни туристи и липса на оборот.

Третата гледна точка обаче е тази на самия турист – няма значение дали става въпрос за български летовници или чуждестранни,  очите им виждат действителността по един и същ начин и съзнателно или не, съпоставката с условията и цените по чуждестранните курорти е неизбежна.

Слънчев бряг пълен, но търговците недоволни: Туристите са бедниВместо руснаци, идват румънци, които нищо не купуват, казват собственици на обекти

„Туристът по принцип е дошъл да се възхищава и да харчи, но така наречените търговци не могат да им вземат парите.”, гласи един от коментарите на почиващите в курорта.

„Туристите не са бедни, а умни. Търговците са алчни. Надули са цените сякаш е свършекът на света.”  са повечето от коментарите на родните туристи.

Общото мнение на българина, когато отива на море е, че той отива на почивка, а не на пазар. Според пловдивчани посетили курорта, така наречените търговци предлагат стока от преди десет години, закупена за 2 лева тогава и искат да изкарат 20 лева днес, това няма как да стане.

 „Вече трябва да ги подаряват тези китайски боклуци. С тези цени искат да избият и миналия и следващия сезон.”

„Ден – година храни. Как е възможно в чужбина да ни е по-евтино от родината. Качеството и отношението липсват,а цените до небето. По-високи са от на Монако.”

„Това са друга част от коментарите на родните туристи относно обслужването в Слънчев бряг”

Като цяло недоволството на родния турист се съсредоточава върху три основни тези:

В България и по родното Черноморие няма какво да се види и посети, липсват атракции за туристите.

Обслужването е много зле и персоналът е неквалифициран и неприветлив.

Цените са много завишени и не отговарят на качеството.

„В момента в България идват масово румънци,англичани,германци и украинци. Първите и последните защото е близо, вторите и третите, защото има евтин алкохол (за тях евтин) и хубави жени. Заможните туристи и особено тези с деца избягват България. Ако в бъдеще искаме да имаме голям туризъм и изобщо да останем на туристическата карта, доста неща трябва да се променят.”, гласи един от коментарите на наш читател.

Относно недоволството на търговците и окачествяването на туристите като бедни, то пловдивчани сравняват Слънчев бряг в момента с един от емблематичните квартали на Пловдив:

„Пазара от Столипиново се е преместил на Слънчака! Евтини ментета се продават на надути цени, дори чужденците не се лъжат! Много грозна реклама за България! Хората отиват там на почивка, а не на пазар за евтини боклуци!”

Това над което трябва да се замислят търговците и тези, които по някакъв начин са решили да печелят пари от туризъм е – „Отговаря ли цената на качеството” и „Би ли се върнал този клиент отново”, защото в противен случай за напред е много по-вероятно да се повтаря сезон 2020.