Днес са чудесни времена за любителите на автомобилите. В днешно време сме свидетели на умопомрачително представяне на електрическите превозни средства и на някои стари, любими на мнозина модели. Рекордите за скорост са постоянно подобрявани, защото новите технологии подсилват конкуренцията на автомобилни производители за титлата най-бърза кола.

И понеже сме в края на десетилетието, Business Insider представя 10-те най-бързи автомобили, легални за път към този период:

Noble M600

Снимка 452463

На 10-о място е автомобил, за който повечето хора не са чували. Noble е британски производител на бутикови коли, известен с конструирането на истински спортни зверове. Noble M600 достига максимална скорост 362 км/ч с двигател Yamaha V8 с мощност 650 конски сили.

Pagani

Снимка 452443

Pagani е популярна марка автомобили сред колекционерите от висок клас. Нейните предложения са проектирани да бъдат истински произведения на изкуството на колела. Моделът Huayra не само изглежда добре, а и е доста бърз. Инженерите използват турбо Mercedes AMG V12, за да изтласкат 700 коня, като впоследствие предоставят на модела максималната скорост от 370 км/ч.

Zenvo

Снимка 452446

Zenvo не попадаше на автомобилната сцена до 2008 г., но спечели много внимание, като произведе прототип със 1163 конски сили. Няколко години по-късно той се превърна в Zenvo TS1. Неговият 5.8-литров V8 двигател с двоен суперчарджър го задвижва до 375 км/ч.

Regera

Снимка 452448

На седмо място е първият хибрид в списъка. Шведският автомобилен производител Koenigsegg произвежда едни от най-впечатляващите суперколи, откако стартира през 1994 г. Един от тях e с името Regera. Той комбинира три електродвигателя с 5-литровия туин-турбо V8, за да генерира 1500 конски сили, изтласквайки супер модела до електронно ограничена максимална скорост от 402 км/ч.

Koenigsegg

Снимка 452451

Шестата позиция е отново за Koenigsegg с техния Agera R. Това е суперкола с множество рекорди за ускорение, като един от тях е най-бързото ускоряване от 0 до 321 км/ч за 17,68 сек. Двигателят е с 1140 конски сили, работи на биогориво и достига максимална скорост до 418 км/ч.

Bugatti

Снимка 452454

Bugatti с причина е една от най-разпознаваемите марки суперколи. Техните модели не само показват какви могат да са границите, но и са красиво ръчно изработени машини. Известният им двигател W16 е чудовище с 4 турбини, правейки 1500 конски сили. Поставен в модела Chiron, той изстрелва колата до 420 км/ч. Но има много повече мощност, тъй като има електронен ограничител.

Bugatti Veyron Super Sport

Снимка 452455

Следващият модел е отново на Bugatti. Veyron Super Sport 16.4 постави световния рекорд за най-бърз производствен автомобил с максимална скорост от 431 км/ч, въпреки че версията е била електронно ограничена до 415 км/ч. Световният рекорд показва колко мощен е двигателят му от 1200 конски сили.

Venom GT

Снимка 452456

Hennessey Performance Engineering е тунинг компания за автомобили, която е специализирана в модифициране на спортни модели. На трета позиция е техният модел Venom GT. Въпреки че е базиран на платформата Lotus Exige, инженерната работа е изцяло на Hennessey. Моделът подобри световния рекорд на Bugatti през 2014 г. с максимална скорост 435 км/ч.

Agera RS

Снимка 452457

След успеха на Agera R, през 2017 г. Koenigsegg представи Agera RS. Той постави световния рекорд за най-бърз производствен автомобил с максимална скорост 447 км/ч. Отново е със същия 5-литров V8 двигател с двойно турбо, но с е 1350 конски сили, 210 повече от предшественика си. Собствениците на всеки от 25-те автомобила Agera RS са участвали в работния процес с Koenigsegg, за да персонализират всеки детайл. Това включва цвят, шев, мощност и дори прякора на колата, така че няма два еднакви.

Bugatti Chiron

Снимка 452458

Първото място oтново е за Bugatti Chiron. Този път с модифицирана версия, която е по-дълга, по-аеродинамична и очевидно без електронен ограничител. Технически, той все още е прототип за производство, но през септември 2019 г. постави рекорда за най-бърза суперкола с максимална скорост 490.484 км/ч. Той е поставен на пистата Ehra-Lessien в Германия. Тя е първата, пречупила бариерата от 482 км/ч., което много производители се опитват да направят от години.

money.bg