Porsche влиза най-често в сервизите, най-скъпо обаче излиза ремонтът на Land Rover.

Скъпите бързи коли на Porsche освен със страхотното си пътно поведение и мощ са признати за едни от най-здравите в редица проучвания, но сега германците бяха посочени като най-ненадеждната автомобилна марка в Англия в проучване на автомобили, на които вече им е изтекла гаранцията.

Британската фирма Warrantywise сравнява данните на 131 000 автомобила, за да стане представително изследването. Прави впечатление, че списъкът на ненадеждните марки се допълва основно и от други големи луксозни марки.

Английското проучване анализира обема на повредите, разходите за ремонти и дните на престой в сервизите на всички по-големи производители, предлагащи автомобили на Острова.

 

Доставчикът на разширена гаранция Warrantywise дава на германската премиум марка  Porsche скромните 35,1 точки от 100 възможни в своя индекс за надеждност

“Порше” води колоната от производители на луксозни леки автомобили. Това доказва, че въпреки високата цена дори и за употребяваните екземпляри луксозните коли в повечето случаи могат да погълнат още повече пари в дългосрочен план на своите собственици, анализират от Warrantywise.

Индексът дава на всяка кола общ резултат въз основа на редица фактори. Те включват разходите за извършване на ремонти, колко често имат технически проблеми и колко дни престояват в сервизите, за да бъдат поправени.

Данните обхващат само автомобили, които са минали производствената гаранция, което означава, че минималната възраст за извадката е три години. Максималната възраст за включените в анализа автомобили е 10 години.

Цялата информация е събрана от въпросните 131 000 коли през последните две години.

Въпреки че според класацията германският производител е посочен като най-малко надеждната марка във Великобритания след изтичане на гаранцията, най-високата сметка за ремонт не се пада на Porsche.

От Warrantywise изчисляват, че най-много през последните две години са плащани огромните 10 784,60 паунда, за да се поправи едно порше във фирмен сервиз. Тази сметка обаче бледнее в сравнение с Land Rover, който, ако попадне за ремонт, ще излезе готов срещу сума от 23 889,53 паунда - това е цената на почти чисто нов Volkswagen Golf.

Range Rover бе обявен за най-малко надеждния автомобил през лятото от Warrantywise и той допринася за общата оценка на британската марка Land Rover, която е само 40,2 от 100 възможни точки.

Jaguar заема третото място по чупливост в тази класация с индекс 48,2. Най-скъпият Jag за ремонт също е по-скъп от всяко Porsche, като отстраняването на турбокомпресор на една от британските коли е струвало 16 990,02 лири.

Alfa Romeo, която няма най-добрите исторически резултати в тези изследвания за надеждност, се нарежда четвърти в подреждането, като немските премиум марки BMW и Mercedes  следват плътно италианската.

Volvo се класира на девето място, което говори, че безопасността и надеждността невинаги вървят ръка за ръка. Шведската марка е заобиколена от Vauxhall/Opel и Mitsubishi, за да завърши позорния списък на десетте най-лошо представящи се марки.

Лорънс Уитакър, главен изпълнителен директор на Warrantywise, казва, че докато луксозните марки предлагат премиум цена, техните пакети от високи технологии означават, че са по-трудни и скъпи за поправка.

"Големите цени на луксозните автомобили водят до огромни разходи, както се вижда от данните в индекса за надеждност. За това допринасят и множеството технологии, с които са снабдени луксозните автомобили", обяснява британецът.

Миналия месец Warrantywise публикува списък с десет производителя с най-добра надеждност.

Honda води в тази класация с резултат 96,8 от 100 възможни, пред Toyota и Suzuki. Kia, Hyundai и Mazda също имат високи резултати, когато става дума за надеждност след изтичане на гаранционния период.