Volkswagen иска да преоткрие изцяло волана! Обръчът за управление на автомобила вече е преминавал през безброй различни форми в историята на автомобила – а от десетилетия „приютява“ и управлението на различни функции: от управлението на звука на радиото до круиз контрола. Но сега VW е на прага на малка революция в автомобилния бранш, пише AutoBild.
Ако производителят от Волфсбург реализира идеите си, лявата ръка на водача скоро ще остане без една от основните си задачи при шофиране – да контролира мигачите. Защото в бъдеще основните елементи за управление – на мигачите, на светлините и на чистачките, могат да бъдат изместени отвътре на волана. Поне това става ясно от патент на VW, подаден в Германската служба за търговски марки и патенти, за който от CarBuzz съобщиха първи. Съгласно патента споменатите бутони могат да бъдат интегрирани както физически, така и тактилно.
Новото управление на мигачите на VW напомня на Формула 1
Патентът, публикуван през юли, може да бъде открит в Германското патентно ведомство под номер „10 2022 200 086.2“. Според него VW си запазва правото върху използването на две групи контролни елементи: физически бутони или такива, които реагират чувствително на допир – т.е. тъчпадове. Съгласно патента и двата вида контролери са поставени отдясно и отляво на волана и работят в комбинация с показанията на head-up дисплей. Сложно звучи и логиката на управление, защото VW разграничава първия и втория контролен елемент. С други думи, това означава, че водачът първо трябва да избере от лявата страна дали иска да включи мигач или да задейства фаровете. Чак след това той може да инициира съответната команда от дясната страна. Тази логика малко напомня на превключвателите за прозорците при ID-моделите например, където вместо четири копчета за стъклата на всички врати има два класически контролера и тъчповърхност с надпис Rear (за задействане управлението на задните стъкла).
Почти като воланите във Формула 1!
Предимството на системата е, че на водача вече няма да се налага да вдига ръцете си от волана – а това повишава сигурността. Допълнителен полезен ефект е възможността за създаването на изцяло нови концепции при проектирането на интериора.
Все още обаче не е сигурно дали новият тип системи ще стигнат до серийните модели. Засега е единствено е регистриран патентът. Ние обаче не сме убедени – защото наскоро от VW си признаха, че решението за тъчелементите при новите модели не е било особено успешен ход. „Подобряваме нашето портфолио и нашите инженерни решения, за да осигурим по-опростен начин на управление на нашите автомобили“, написа шефът на VW Томас Шефер през ноември 2022 г. в LinkedIn. „Например, ще върнем контролерите на волана с въртене и натискане! Това искат клиентите на VW.“
Още от категорията
Бегачки, замърсители и шум: Сервизи спокойно рекламират тунинг и модификации за автомобили