Решението на Великобритания да напусне ЕС струва на правителството по 500 милиона британски лири (650 милиона долара) седмично, като за момента така се заличават средства, които биха биха били спестени от неплащане на вноската в съюза, сочи публикувано днес проучване, цитирано от Ройтерс.

Икономическите последици от Брекзита са обект на напрегнати спорове във Великобритания, като поддръжниците и противниците на излизането от ЕС използват положителните и отрицателните данни, които се появяват, за да подкрепят тезите си, отбелязва агенцията. Центърът за европейска реформа - изследователска група, съсредоточена върху ЕС - съобщи, че британската икономика е с 2,5 процента по-малка, отколкото ако британците не бяха решили да излязат от блока на референдума през юни 2016 година, пише novini.bg. Заключенията на центъра са базирани на последиците за икономиката до края на юни 2018 година. Държавните финанси са ощетени с 26 милиарда британски лири годишно, което е равно на 500 милиона британски лири седмично.

Центърът, който се самоопределя като проевропейски, но с критично отношение, посочи, че създал модел за това как би могла да се представи британската икономика, ако през 2016 година бе спечелила кампанията за оставане на страната в евросъюза.
Групата уточни, че анализът й се основава на 22 развити икономики с характеристики, близки до британската. За първото полугодие на тази годината британската икономика отчита най-слаб растеж от второто полугодие на 2011 година, като компаниите намаляват инвестициите, което подсказва, че са предпазливи в навечерието на Брекзита.

Само шест месеца преди напускането, което трябва да стане на 29 март догодина, британският премиер Тереза Мей предупреди, че преговорите са в задънена улица и че ЕС трябва да представи нови предложения за споразумението по "развода". Много ръководители на компании и инвеститори се опасяват, че политиката може да провали споразумението и петата по големина икономика в света да излезе от ЕС без договор. Според тях това ще уплаши финансовите пазари и ще наруши основни търговски артерии.