„Трябва ли Европейската столица на културата да посреща своите туристи на Летище Пловдив в този вид?”, този въпрос задава читател на TrafficNews, който е пътувал от летището.

Той твърди, че не е останал очарован от хигиената там. Кошовете са били препълнени с отпадъци, имало е наводнение в мъжката тоалетна заради счупен писоар, който е преливал с вода и всичко е било подгизнало, екраните, на които е предоставена информация за пътуващите са били мръсни и размазани, а написаното – нечетимо.

Като минус друг читател сочи липсата на информация относно цената на превоза с новия шатъл, който беше осигурен за пътниците съвсем скоро, а и вметна, че никъде не се продават билети.

„Шофьорът си поиска по 10 лв. на човек и то при слизане. Никъде не беше упоменато колко пари ще ни коства това, но нямахме друг избор и се качихме”, каза той.

Потърсихме и позицията на изпълнителния директор на Летище Пловдив Красимир Пешев. Той заяви, че за да улеснят пътуващите, които нямат личен транспорт, ръководството на летището, съвместно с община Пловдив са пуснали специален шатъл. Този шатъл бус се движи два часа преди полет, изчакване на полета и прибиране на пътниците, които кацат на летище Пловдив.

„Автобусът изпълнява ежедневни курсове от центъра на града до аеропорта. Цената на билета в едната посока е 10 лева, а началната спирка, от която тръгва автобуса, е срещу автогара „Юг“. Цената на билета е обявена и на сайта на летището. В най-скоро там ще бъде поставена и специална информационна табела", заяви той.

Относно кошовете, които преливат с отпадъци, той сподели, че това се случва в моментите, в които летището е претоварено, и има струпване на пътници при закъснение на полет, но е категоричен, че ежедневно жените отговарящи за чистотата на летището почистват съдовете за отпадъци и около тях, а повредата по преливащия писоар в мъжката тоалетна е отстранена.

„Можем да се похвалим, че най-после летище Пловдив се радва на такова натоварване. Трафикът се възобновява и се увеличава, което е много важно. Само за първите четири месеца от годината над 70 000 души са минали през летище Пловдив. До този момент не сме имали никакви оплаквания относно хигиената на летището, стараем се всичко да е на ниво”, категоричен е Пешев.