Зимата е към края си, а метеорологичните условия бяха благоприятни за Пловдив. Средата на февруари жителите на града бяха зарадвани от дългоочакван сняг, а шофьорите – „с невероятни” гледки по асфалта на улици и булеварди в града под тепетата.

На един от най-натоварените участъци - "Брезовско шосе" дупките, които са зейнали, са с внушителен размер и дълбочина. Това сигнализира читател на TrafficNews. Проблемът не е прецедент. Всяка година въпросното трасе след зимата се превръща в лунен пейзаж и взима „жертви” – кой с гума, кой с крива джанта, кой с компроментирано окачване.

Част от дупките по Брезовско шосе

„От кръстовището с новия булевард до изхода на Пловдив е ад. Караме на зиг-заг, за да не се „срещнем” отблизо с кратерите. Дупките са и в двете посоки”, коментира пловдивчанин.

Част от дупките по Брезовско шосе

В район „Северен” далеч това не е единственото осеяно с дупки трасе. Целият булевард „Дунав” е критично състояние. Дупки и пропадания, изкъртени шахти и изронени павета – това са само част от проблемите по пътната връзка.

Огромни дупки са се отворили в кръстовището на въпросния булевард с улица „Васил Левски”. Кратерите са внушителни както на ширина, така и на дълбочина.

Зейналите дупки в кръстовището между бул. "Дунав" и улица "Васил Левски"

„Не стига, че едва минават по 4-5 коли на зелен сигнал на светофарите, а и се кара бавно заради ямите. Точно в центъра на кръстовището асфалтът е „изяден” до чакъл и трябва да набиваме спирачки и да заобикаляме в насрещното. Ако има дъжд – пир за вулканизаторите”, споделя жител на квартал Кършияка.

Кога ще бъде решен проблема?

Към момента районните администрации не разполагат със средства за аварийни ремонти. Едва след гласуването на бюджета на 2 март, ще бъдат отпуснати пари на районните кметове за кърпене на дупките.

Само преди две седмици кметът на Пловдив Здравко Димитров заяви, че запълването на дупките не е решение, а цялостните реконструкции на компроментирани трасета.

Поради големия проект, свързан с Водния цикъл, цялостна реконструкция на двата булеварда не може да се осъществи. Булевард „Дунав” и Брезовско шосе ще бъдат изцяло разкопани през пролетта, след като бъде избрана фирмата изпълнител на следващия етап от проекта.

Припомняме, че в средата на януари Община Пловдив пусна една от последните поръчки по Водния цикъл, чиято обща стойност е над 115 млн. лева. До 24 февруари ще се събират оферти за Реконструкция на канализационната и водопроводна мрежа на етапа -  Бул. „Дунав” – „Брезовско шосе”. Той обхваща дейности  по ВиК мрежата и пътната инфраструктура по бул. „Дунав” от бул. ”Васил Априлов” до бул.”Брезовско шосе” и бул.”Брезовско шосе” от бул. „Дунав” до Северен обходен колектор.  Стойността на поръчката е малко над 20 млн. лева с ДДС.  Срокът за изпълнение е не по-дълъг от 475 дни.

Пуснаха поръчка за 20 млн. лева за ВиК и пътна реконструкция на Брезовско и „Дунав”С близо 8 млн. лева по-малък стойността на проекта по Водния цикъл, в сравнение с първата поръчка