Пробивът под Централна гара е обектът, който със сигурност създава най-големи главоболия в трафика в Пловдив, а кулминацията му ще настъпи със затварянето на Бетонния мост. Очаква се това да се случи до два месеца, като той ще бъде недостъпен поне за половин година.  Новата инфраструктура, включително и пробива на гарата ще струват над 113 млн. лева, а всички неудобства са „за доброто бъдеще” след това.

Очаква се пробивът да бъде завършен до края на годината, а през 2025 година ще тръгнат и колите по него, като това ще е нова връзка между „Южен” и „Централен”. Дали обаче бъдещето ще бъде „добро”?

Безспорно най-голямото предизвикателство ще бъде организацията на движението след завършването на пробива и то от южната страна. В момента Община Пловдив не само, че е тотално неподготвена за бъдещето пускане на пробива, а и е закъсняла поне с 4 години да го направи.

Към днешна дата Община Пловдив трябва да отчужди 28 имота в карето около стадион „Тодор Диев” – по улиците „Македония”, „Димитър Талев” и „Калиакра”, за да може да изгради адекватна инфраструктура за използването на новата пътна връзка. Отделно повече от 3 години Община Пловдив не може да се разбере с НКЖИ и БДЖ за имот от 5 дка на кръстовището на „Димитър Талев” с „Македония”. Парцелът е от витално значение за развръзките за колите при влизане и излизане от тунела на автогара „Родопи”. Той трябваше да бъде заменен за имоти,  необходими на НЖКИ за тяхната реконструкция на жп линиите, въпреки това до ден днешен това споразумение го няма.

Така в края на 2024 година пробивът ще е  готов, а движението от южната страна на практика ще бъде непроходимо.Бруталните тапи ще доведат до избягване не само на зоната, но и на пробива.

В градоустройствените планове движението от пробива на гарата трябва да се уреди с голямо кръстовище зад стадион „Тодор Диев”, а ул. „Македония” и ул. „Димитър Талев” да бъдат четирилентови булеварди. Преди това трябва да има и изградена южната тангента, като има  широк булевард по ул. „Акад.  Петър Динеков” и „Кукуш”.  Видимо това не само не се е случило, а и трудно ще бъде направено вече. Резервният план, който се явява „временен” е да се изгради изцяло еднопосочно движение в цялото каре, за това обаче е нужно поне изграждането на кръстовището, както и подобряване на инфраструктурата. Ако това не се случи в час пик тапата от южната страна на пробива, ще бъде толкова голяма, колкото и при затварянето на Бетонния мост, а съоръжение за 113 млн. лева ще се окаже напълно излишно.

НКЖИ подписа с „Трейс" за ремонта на Бетонния мост, топката е в кмета за затварянето муФирмата изпълнител получава 4,3 млн. лева за реконструкцията на съоръжението