Комисия за защита на потребителите санкционира верига магазини за облекла, заради некоректно обявяване на намаления по време на Черен петък в пловдивски мол. На фирмата „Монтекристо Ритейл БГ“ ЕООД, която стопанисва търговските марки „Lee Cooper“, „KVL by Kenvelo“ и Timeout“ в цяла България, е наложена глоба от 500 лева.

При проверка на обекта им в мол „Пловдив“ инспектори от Регионална дирекция „Контрол на пазара“ към Комисия за защита на потребителите било установено, че в края на ноември 2022г., на входа е обявено намаление на цените на стоки за въпросния ден.

То се отнасяло за всички стоки от зимните колекции на марките им, като било посочено, че отстъпката се дава на касата от посочената бяла цена на етикета, а на етикетите по дрехите стояла старата стойност. Тази практика обаче е подвеждаща за потребителите, поради което проверяващите са приели, че съобщението за намаление не е обявено съобразно изискванията на закона.

Затова издали акт, потвърден по-късно и от съда, че е нарушен „Закона за закона на потребителите“ в частта, която урежда съобщения за намаление на цените на определени артикули. Същият казва, че намаления се обявяват чрез поставяне на новата цена до предишната, която е зачертана, чрез думите "нова цена" и "предишна цена", последвани от съответните суми, или чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до предишната цена, която е зачертана. 

В случая нищо от тези условия не било изпълнено, но „Монтекристо Ритейл БГ“ обжалвал наложената санкция пред Районен съд-Пловдив. Съдът потвърдил акта на Регионалната дирекция по „Контрол на пазара“, затова фирмата препратила спора към втора инстанция.

Административен съд-Пловдив обаче кредитирал доверие на магистратите от първоинстанционния състав и го оставил в сила. Постановил още разходите по делото да бъдат поети от дружеството, което ще трябва да заплати на дирекцията сума от 80 лв.. Решението е окончателно и не подлежи на обжалване.