Нестабилната политическа обстановка в България поставят сянка върху някои от най-важните проекти на Пловдив и областта – това написа TrafficNews още с встъпването на служебното правителство. Тогава обърнахме внимание, че съдбата на едни най-важните проекти на Пловдив на практика ще зависи от служебното правителство. Сред въпросните проекти бе и Летище Пловдив, с което служебния министър на транспорта реши да се разправи и спря процедурата по концесия, а вече няма никаква яснота какво ще се случи с него.

Летище Пловдив, Колежа, Околовръстното и проектите, които зависят от новото правителствоОбщина Пловдив започва сама да работи по своите проекти, но за други без държавна помощ е невъзможно

Не по-различна е ситуацията с другите два големите проекта на Пловдив – новият лъч на Околовръстното и съдбата на Бетонния мост и пробива под гарата.

 В бюджета на АПИ има и средства от 42 млн. лева за изграждането на новия лъч на Околовръстното, който ще свърже пътя Пловдив – Асеновград със Скобелева майка и така рингът ще бъде затворен.  Обществената поръчка обе отворена в началото на годината, а на 22 март бяха отворени и офертите, като 7 консорциума подадоха оферта. По думите на предишното ръководство на АПИ до края на април можеше да има избран изпълнител. До този момент обаче няма нито един протокол от комисията, която гледа техническите предложения и въобще не е ясно дали такава се е провела.  Това означава, че в близките месеци не може да бъде избран изпълнител, а дори това да се случи през есента, най-вероятно обжалвания ще прехвърлят поръчката за 2022-а.  В най-апокалиптичния сценарий поръчката може да бъде прекратена от служебното правителство и всички да започне отначало.

7 големи компании искат да строят Югоизточния обход на Пловдив за 42 млн. леваДо юли процедурата трябва да приключи и да започне изпълнението на проекта

В момента в КЗК е договорът за удвояването на Околовръстното. С решение от 19 май АПИ възложи поръчка за проектирането на шосето от Пазарджишко шосе до Асеновградско на варненската фирма „Пътпроект” ЕООД. Стойността е внушителните 3,3млн. лева,  но поръчката бе спряна по жалба от друг участник в поръчката, който е бил отстранен - ДЗЗД "Обединение Трафикконсулт БГ - Илия Бурда.  

Пълна енигма е ситуацията и със съдбата на пробива под гарата и новия бетонен мост. От Община Пловдив заявиха, че докато не получат технически проект с количествено-стойностни сметки, те няма да дадат зелена светлина за изкарването на строително разрешение за пробива под гарата.

От НКЖИ входираха проектът за пробива под гарата още в началото на май, като ангажиментът им е бил до седмица да предоставят и проекта за новия бетонен мост. Месец по-късно все още в общината не разполагат с проекта.

Това означава, че и документите за пробива под гарата стои в чекмеджетата и няма да бъде разписан.  От друга страна НКЖИ и фирмата изпълнител „Трейс холд груп” бързат да започнат проекта, защото сроковете за завършването му от Европа се скъсява все повече. Това може да доведе до форсиране на пробива от двете страни, което може предизвика истински транспортен хаос в Пловдив.

Редица други проекти, не само за Пловдив, продължават да стоят с неизвестни заради лова на вещици в държавните звена.

 

Проектът за пробива под гарата е внесен в Общината! Кога ще падне Бетонният мост?Очаква се градската да даде становище за проекта на „Трейс холд груп” и НКЖИ