Между 5 и 6 месеца ще продължи  ремонта на Бетонния мост, като  през този период няма да има движение по него. Все още обаче точната дата, кога ще бъде затворено съоръжението не е взета.  Решението ще бъде взето на 15 август в Пловдив на работна група между Община Пловдив,  НКЖИ и „Трейс холд груп”.  

Това стана ясно на съвместен брифинг между НКЖИ и Община Пловдив.  Директорът на НКЖИ Златин Крумов заяви, че решението за Бетонния мост е взето преди всичко, за да е в интерес на пловдивчани. Той призова за търпение, а институциите да си съдействат, а не да се обвиняват взаимно за проблемите.

Здравко Димитрова каза, че изначало Бетонният мост не е трябвало да съществува през 2019 година, когато  е станал кмет, тъй като никой не се е интересувал от проекта от Община Пловдив.

Затварят Бетонния мост през септември, чакат кръговото на Гарата и ул. „Даме Груев”Между 3 и 4 месеца ще отнеме реконструкцията на съоръжението

„Гарантирах, че този мост ще остане – спасихме го. Преди да го затворим за движение обаче трябва да пуснем ул. „Даме Груев”, бул. „Хаджи Димитър”, кръговото на гарата да е отворено, бул. „Руски”, ул. „Иван Вазов”.  „Модър-Царевец” ще стане, не стават бързо нещата, но не зависи само от нас. Там са три фирми, работят и от Южния обходен колектор, едната фирма като се забави, това се отразява и на другите.  Ще блокираме „Южен  - ясно е, но правим всичко възможно да облекчим движението максимално много, сега се предвижваме по-бързо”, каза кметът.

От НКЖИ заявиха, че срокът от 4 месеца за ремонта на Бетонния мост е нереалистичен, като според тях ще са нужни поне 6 месеца движението да е преустановено. Дейностите са изключително сериозни – подсилване на фундаменти,  нови греди, пътна плоча, развръзки и друг. Сумата за реконструкцията ще е около 5 млн. лева, като не са в проекта, а от държавната фирма ще търсят финансиране от бюджета. 

Подходите на моста от страната на район „Южен” ще бъдат повдигнати, но не и тези от страната на бул. „Христо Ботев”. Няма да има разлика в габарита му, но се предвиждат тротоари и велоалея. Идеята за кръговото  от северната страна е пропаднала, като това означава, че няма да им развръзка към Централна гара.