Сдружение от граждани и нестопански организации ще внесе до Община Пловдив предложение за разширяване на велосипедните алеите в града. В идейния им проект е залегнало и изграждане на веловръзка със съседни общини в областта. Към исканията предстои да бъде представен доклад, който посочва основните проблеми на сега съществуващата велосипедна инфраструктура, както и съвети за разрешаването им.

Медията ни вече ви разказа за каузата им, заради която бе стартирана и петиция. Към днешна дата тя е получила подкрепата на над 1000 пловдивчани, като това също ще бъде част от аргументите, които сдружението ще приложи в своя защита.

Велосипедисти предлагат на властта разширяване на алеите в Пловдив и извънградска веловръзкаСтартирала е подписка, която ще бъде пратена и до МРРБ

Пред TrafficNews Милена Найденова - част екипа, внасящ предложението, сподели, че ще се разчита и на съдействие от общински съветници, които да настояват в бюджетната програма на следващата година на бъдат отделени средства за реализиране на плана.

„В предложението е залегнало изграждането на велоалеи до промишлените зони на Пловдив, и този ред на мисли се надяваме идейният проект да бъде подкрепен и от бизнеса. Промишлените зони в районите на града са места, докъдето работниците стигат с автомобили, градски транспорт или организиран превоз от фирмите. Нямат възможност да стигнат до работните си места с велосипед. Затова ще търсим подкрепа от предприятията, позиционирани в промишлените зони“, поясни тя, допълвайки, че тяхно заснемане доказва колко високорисково е да се придвижваш с велосипед до промишлените зони на Пловдив.  

По мнение на Милена Найденова едва след като се създадат условия за организиран велосипеден транспорт, можем да очакваме и гражданите да започнат по-масово да разглеждат това като алтернативен начин за придвижване. Това посочва и практиката в чужбина, обосновава се един от радетелите на идеята.

Изключително наложително е да изградим връзка и със съседните населени места. Има толкова работещи в Пловдив, които пътуват всеки ден с автомобили. Задръстванията са големи, а това е предпоставка да намаляване на трафика“, допълва Найденова.

Тя обаче споделя, че от сдружението не залагат големи очаквания Общинският съвет, в този му състав, да разгледа сериозно предложението им. Затова плануват то да бъде внесено наново след местните избори.

Този тип управление не лансира такъв вид проекти. Свидетели сме на такива, които основно обслужват автомобилния транспорт. Последната велоалея е изградена през 2018г. Няма как да сме оптимистично настроени, но няма и да чакаме. Освен това в рамките на този ОбС се внесе три пъти предложение за нови алеи, но това не се залага в бюджета“, сподели още тя.

Проектът е бил представен и на Националната велосипедна конференция, който се състоя преди близо седмица, където е получил подкрепата на ангажирани в сектора. По нейни думи организации, производители и фирми дори са заявили интерес да се пробват на пловдивския пазар, в случай че този проект бъде реализиран.

Предложението ще бъде внесено на 11 ноември от 11:30ч. към Община Пловдив. След това ще се пристъпи към депозирането му пред общините Марица, Родопи и Куклен, засегнати в идейния проект, Общинския съвет на Пловдив, Областния управител и Министерството на регионалното развитие и благоустройство.

С подробното предложение може да се запознаете – тук.