Изграждането на новия Бетонен мост ще започне след като от НКЖИ приключат с пробива под Гарата. Това е заложено в линейния график, който е даден от НКЖИ на община Пловдив с дейната разработка за ново съоръжение. От Националната железопътна компания са дали два варианта на Общината за конструкция на Бетонния мост.
Както TrafficNews писа, единият вариант предвижда метална конструкция, а другият - стоманобетонна. Тепърва от община Пловдив ще решават кой от двата варианта е по-удачен за реализация. След като решението бъде взето, то ще се даде на НКЖИ, за да се изготви и техническият проект за новия мост.
Припомняме, че и в двата варианта има застъпено кръгово кръстовище на второто ниво, за да могат колите да използват всички възможни развръзки, както сегашната на изток към Сточна гара, така и направление на запад към Централна гара. Предвижда се двете платна на моста да бъдат с две ленти.
Тогава ще се търси и финансиране, което към момента не е осигурено, и не е ясно как ще бъде разпределено между страната – Общината и НКЖИ.
Презентацията на проектите бе изнесена от гл. арх. Димитър Ахрянов. По думите му трябва да се изготви проучване по какъв начин новият Бетонен мост ще даде отражения върху трафика и за неговата целесъобразност предвиди факта, че в момента се изгражда „Модър-Царевец“, а предстои ремонта и разширението на улиците „Даме Груев“ и „Кукуш“ в район „Южен“.
След като линейният проект бе входиран в общината, то сега градската администрация трябва да даде положително становище за строително разрешение за самия пробив под Гарата. По този начин през септември може да стартира изграждането му, чийто краен срок за завършване е края 2023 година.
Очаквайте подробности!
Още от категорията
Инцидент на оживен булевард в Пловдив, линейка е на място