Задочният спор между премиера Кирил Петков, вицепремиера Асен Василев от една страна и министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов от друга , за платени 1 милион лева за водопроводна тръпа на пътя Асеновград Кърджали, продължи и днес в Пловдив. 

След като вчера премиерът заяви, че е платена колосалната сума за една единствена тръба, а след това министър Василев уточни, че в документацията на ремонта на пътя са заложени 1 млн. лева за ВиК конструкции, но в целия път има единствено 5 метра и 60 сантиметра тръба, която минавала под мост на пътя и чешмичката до него, днес Гроздан Караджов заяви, че подобна тръба не съществува и няма платени 1 милион лева за нея. 

Асен Василев: На пътя Асеновград – Кърджали е сложена 6 метра тръба за 1 млн. леваДНСК тръгва по всички пътища, за да види дали отговарят на критериите за безопасност и качество

"Докладът на Асен Василев бе сравнително колектен, но премиерът Кирил Петков се опита да направи някакъв кризисен ПР. Включително и за въпросната тръба. Такава тръба НЯМА. Тя бе спомената в някакъв доклад, но такава тръба няма. 1 милион лева са били заложени в проекта, тъй като е имало съмнения, че целият водопровод върви под пътя и в бюджета е планиран 1 милиона за ВиК. Но след като са разкрили пътя, тръба не е открита, за нея не са харчени средства, нито милиона на данъкоплатците не бил разплащан за нея. Всичко беше лъжа вчера. Лъже е , че сме искали без контрол да ги разходваме тези пари. Напротив- точно служебните министри искат да се разходят тези милиард и 300 милиона да се разходват без контрол" заяви Караджов. 

Той заяви, че е сизирал прокуратурата във връзка с твърденията на Кирил Петков . 

"Още през януари заявих, че основни ремонти са направени без разрешение за строеж и без необходимите гаранции. Това не е новина, това е много стара новина. И ако някой вчера е открил топлата вода, не означава че българските граждани са толкова късопаметни. Има незаконни строежи, а не незаконни договори, както се внушава. Напротив – договорите по текущ ремонт са сключени на абсолютно законни процедури по ЗОП и възлаганията са законни. Незаконно е това, че по тях не са оформяни строителни книжа и от там те са с намалена гаранция. Това от години е система на работа в АПИ, включително и по времето на ГЕРБ" заяви министърът. .

С решение за Народното събрание са платени 100% от разходите за ограничителни системи и маркировки , а 50% са платени за останалите дейности. 

"С това решение предотвратихме една сериозна ситуация, в която да се спрат ремонтите в цялата страна. В момента се работи по стотици обекти и най- голямото ни притеснение е , че може заради тясно партийни интереси да продължи да се раздухва тази истерия и да се стигне до там, че строителните фирми да се оттеглят от строителните ремонти. Силно съм обезпокоен.  Ще се запозная с аргументите на строителните фирми, защото до този момент сме изпълнили ангажиментите си.

Призовавам строителните фирми да не прекратяват дейността си , да не изоставят обектите, защо така ще бъде застрашена безопасността на пътуващите по българските пътища. Моля да не се пресолява мандажата , защото говорим за живота и здравето на хората" каза Караджов. 

Вицепремиерът откри в пловдивския панаир Международното изложение за товарни автомобили, автобуси и специализирани превозни средства TRUCK EXPO 2022, което ще продължи до 18 юни.