Околовръстното шосе е ремонтирано според нормативните документи и няма отклонения в параметрите, е заключението на експерти от Агенция пътна инфраструктура, които днес направиха инспекция на място. 

Вчера директорът на Института по пътна безопасност Богдан Милчев посети пътя и заяви, че след ремонта той се е превърнал в скоростна писта, която е смъртоносна.

Директорът на дирекция Десислава Паунова коментира, че в АПИ има обществена поръчка за цялостно проектиране на шосето, с разширение. То ще бъде с две платна за движение, със средна разделителна линия и с локални платна, където е необходимо. В момента се избира проектант, след това – изпълнител на поръчката, като новото строителство се очаква да започне след година и половина. През това време ще се търси финансиране. Шефът на АПИ Пловдив Атанас Ташков също даде висока оценка на ремонтираното трасе. 

"Разходете се по цялото трасе и си кажете мнението. За мен този път е страхотен. Европейски, с банкети, мантинели, нови настилки, ограничителни системи, маркировка", контрира Ташков. Според него твърденията, че ремонтираната отсечка е опасна, представляват внушения и спекулации. "В последно време явно това се търси - някой да негодува, да намира кусури, да разбунва духовете и да руши доверието в системата и институциите, което е некоректно", коментира шефът на областно пътно управление. 

В срещата се включиха Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи,  Александър Стайков от "Бизнеса за Пловдив" и представители на Асоциацията на автомобилистите. Членовете на двете сдружения, част от които имат бази в района, са категорични,  че пътят е опасен и заради мантинелите  не може да поеме трафика. "Не е помислено какво ще се случи, когато тръгне селскостопанска техника. Проблем е и банкетът, по който е разрешено да се движат велосипедисти и мотористи.Изискали сме и одитният доклад за реконструкция и какви критерии е задал лицензираният одитор" коментира Йордан Арабаджиев през TrafficNews.

Другият проблем в района са пътните знаци. Според преставители на АПИ на места има знаци , които ограничават ненуждо скоростта и това води до задръствания.  Има и много неточни знаци и поне от 10 години НПО-тата предлагат да се извърши пълна ревизия на знаците, което не е направено. Нормативната уредба трябва да обслужва потребностите на водачите, категорични са те. 

От "Бизнесът за Пловдив" планират протести, ако няма промени. "Мантинелите на на 50 см от пътното платно и създават усещане за улей. Виждате какви са последствията" заяви Стайков. 

От Асоциацията на автомобилистите в България заявиха, че ремонтът на Околовръстното шосе е изпълнен добре, но уточниха, че нормативната база е остаряла и трябва да се промени. Те дадоха пример, че такъв хубав път предразполагал към по-висока скорост, но ограничителните знаци не позволявали и това изнервяло шофьорите, които нарушавали ограниченията. Така се стигало до инциденти.

Предстои стартът на ремонта по следващия участък от Коматевско до Пещерско шосе, след което - от Пещерско до Пазарджишко и накрая - до магистралата. Все още не са представени проектите и графиците за изпълнение. 

Паралелно с това в 14-километровия участък от Асеновградско до Пазарджишко шосе ще започне изграждането на осветление. 


Припомняме, че въпросният участък предизвика негодувания сред водачите, които пътуват по него. Там вече станаха няколко тежки инцидента, като в последната катастрофа загинаха трима души.

Постоянен арест за Иво Лудия, причинил мелето с три жертви на ОколовръстнотоЗадържаният шофьор все още е в болница, няма опасност за живота му

След трагедията на Околовръстното: Пловдивчани с критики към ремонта, наричат го „улей на смъртта”Според мнозина поставянето на мантинелите е напълно излишно и опасно, тъй като стеснява пътя