Шофьорите на автобуси, както се досещате, също са хора. Изразът е на наши читатели, които неведнъж са го използвали, когато сме осмивали и критикували определени привички на водачите. Като например - да си хапват банички на някоя спирка, докато цял рейс ги чака да тръгнат. Или да се облекчават в храстите на някоя последна спирка - поради липса на цивилизовано решение на проблема.

Съгласни сме - и шофьорите на автобуси имат естествени нужди, като да се хранят и облекчават. Даже и да пушат, ако са пушачи. Но... когато това, последното, се случва в рейса... извинете! Вие позволявате ли си да пушите на работното място? В офиса или в кантората, в магазина или в производственото помещение? Едва ли. Тогава защо шофьорите на пловдивските автобуси някак си не успяха да свикнат с мисълта, че ПУШЕНЕТО Е ЗАБРАНЕНО вътре в рейса? 

Ежедневно получаваме сигнали от читатели на TrafficNews.bg, станали свидетели на подобни изцепки от страна на градските шофьори. Последният такъв случай е с водач на автобус №66, който лежерно си пафка тютюна, докато кара возилото и пловдивчани в него. Снимката е запечатала момента, в който шофьорът пали цигара на изхода от Прослав.

И пак да припомним! Ето какво гласи законът по тази тема: 

Според чл. 2, ал. 6 от наредбата за прилагане на Закона за здравето, отнасяща се до местата, на които не се допускат изключения по отношение на забраната за пушене:

Чл. 2. Не се допускат изключения от забраната за тютюнопушене във:

1. детски ясли, детски градини, училища и места за извънкласни форми на обучение – школи, кръжоци, клубове и др.;

2. висши училища;

3. културни учреждения – кина, театри, концертни зали, галерии, читалища, библиотеки и др.;

4. интернет клубове;

5. помещения в обектите за производство и търговия с храни, в които се извършва съхраняване, подготовка, производство, приготвяне и търговия с храни, без залите за консумация на място в тях;

6. автобуси, тролейбуси, трамваи, вагони на метрото, микробуси на маршрутни таксиметрови линии и пътнически таксиметрови автомобили – както за пътниците, така и за водачите на превозните средства;

7. метростанции;

8. българските пътнически самолети;

9. асансьорите на всички видове сгради;

10. помещенията с обособени работни места.