Новият булевард на Пловдив вече е готов. Загражденията по последното трасе – от хотел Русалка до моста на Адата са премахнати и колите спокойно преминават по положения асфалт. Последният етап от реконструкцията бе по въпросните 200 метра и по кръговото кръстовище, което е напълно изградено. Последният слой асфалт вече е поставен и остава финалната работа – поставяне на маркировка и пътни знаци.
По цялото трасе е монтирана разделителна мантинела, а през последните дни работници довършват пешеходните пътеки и велоалеите.
Преди месец кметът на Пловдив – Здравко Димитров и фирмата изпълнител Щрабаг проведоха спешна среща във връзка с проекта. Тогава градоначалникът заяви, че реконструкцията е на финалната права и всички проблеми са отстранени.
Въпрос на дни е новият булевард официално да бъде въведен в експлоатация. Идеята е да се разтовари трафикът по булевард „България” към и от моста на Адата и Рогошко шосе.
Припомняме, че по първоначални планове, движението по новия булевард трябваше да се пусне в средата на октомври. В момента по трасето на практика се минава, но все още пътят не е въведен в експлоатация.
Предстои и втори етап по изграждането на булевард „Северен”, който да свързва Брезовско шосе директно с Карловския надлез. Днес стана ясно, че пътният възел ще минава през Арман махала, където два дни подред ще се провежда акция по премахване на незаконните постройки.
Теренът на изток от надлеза на Ален Мак е предвиден за изграждане на ухо, което ще свързва Карловско с продължението на новия булевард. Отсечката от Брезовско шосе до гара Филипово ще се разшири и ще бъде подменена цялостната настилка.
Отсечката от Брезовско шосе до моста на Адата е с изградени джобове за спирки, паркоместа, поставено е и уличното осветление. Обектът струва около 10 милиона без ДДС и е част от финансирате по 30-милионния заем. Новата артерия ще е широка 34,50 метра - с три ленти по 3,50 метра, средна разделителна ивица 2 метра и тротоари с велоалея.
Още от категорията
Божанов: Нямаме покана от ГЕРБ-СДС за среща