Lidl е безспорен лидер в категорията „Търговски вериги и центрове“ в България. Това показва независимо проучване на потребителския сегмент на българския пазар, проведено през април с участието на 1557 мъже и жени, ползващи интернет. То се провежда по инициатива на световната организация Superbrands и откроява 20-те най-силни марки у нас. Lidl влиза и в челната шесторка на любимите за българите брандове.
Освен смарт ритейлърът, в първата шестица влизат още брандове като Google, YouTube, социалните мрежи Facebook и Instagram и Adidas.
Водещата позиция в подобни независими проучвания е изключително високо признание, защото оценката се базира на мнението на потребителите.
За Lidl това означава и утвърждаване на успешния бизнес модел на компанията, в основата на който са продуктите собствена марка. В България веригата предлага най-богат асортимент от продукти собствена марка, сред които са Pikok, Dulano и Baroni за колбаси, млечни продукти Milbona и Pilos, както и традиционни български вкусове от „Родна стряха“. При нехранителните продукти особено предпочитани от потребителите са качественият текстил за цялото семейство под марките Lupilu, Esmara, Livergy, Pepperts, инструменти за домашния майстор Parkside, почистващи препарати за дома W5, козметика Cien и др.
„Благодарни сме за високото доверие, което получаваме всеки ден от нашите клиенти и за което ние не спираме да работим. Собствените марки ни позволяват да контролираме целия процес по производството – от рецептата и суровините до представянето на продуктите в магазина. Освен високото качество, собствените марки ни позволяват също да предоставяме на нашите потребители и справедлива цена. Успехът в налагането на бранда е и благодарение на работодателските практики, които ни позиционират като топ работодател, отговорен корпоративен гражданин и предпочитан бизнес партньор. Радостни сме, че цялостното ни присъствие на пазара се оценява толкова високо от различни перспективи”, отбеляза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Резултатите в класацията „Тop 20 най-силни марки в страната“ очертават и интересни тенденции в предпочитанията на потребителите. Така например, 77% от анкетираните казват, че марката има голямо значение при техния избор за покупка. Става ясно още, че е силно предпочитанието на българите към марки, които приоритизират нуждите им, като 67% наблягат на този аспект, особено хората в сегмента на 18 - 35 г. Освен това, 54% от потребителите обмислят внимателно страната на произход на даден продукт при вземане на решения за покупка, се казва още в проучването.
Още от категорията
Всички Unlimited планове на Vivacom са без ограничения в скоростта до края на годината