Хората, които пият редовно, състаряват мозъка си с ден и половина за всеки допълнително консумиран грам алкохол, установи американско изследване.
Проучването е осъществено от екипа на д-р Артър Тога от университета в Южна Калифорния, като в него са обхванати данните на над 17 хиляди британци на възраст от 45 до 81 години. Учените анализирали широка база данни с изображения на мозъка, получени чрез скенери. От тях станало видно, че редовната консумация дори на малки количества алкохол - по една халба бира или по една чаша вино дневно, води до свиване на мозъка.
Същият ефект на мозъчно състаряване било констатирано и при редовните пушачи. Тези, които пушели по една кутия дневно в продължение на година, състарявали мозъка по приблизително същия начин, като консумиращите алкохол.
Още от категорията
Виж всички
Заболелите от морбили вече са 364 души, от тях 300 са деца
Защо менструалният цикъл често закъснява през лятото