Общинският съвет в Пловдив трябва да вземе едно от най-важните решения, касаещи пробива под Централна гара. Тази седмица съветниците ще гласуват промяната на уличната регулация на редица връзки около гарата и в Кючук Париж, съобразени с окончателния проект на НКЖИ.

Той предвижда разширението на част от улиците и нови пътни връзки между тях. Промените касаят булевардите и улиците „Васил Априлов”, „Македония”, „Димитър Талев”, „Калиакра”, „Велико Търново”, „Бяло море” и други.

Окончателният проект предвижда пробивът под гарата да е с две платна по 7,5 метра, като има разделителна линия от 3 метра между двете посоки на движението. Под предгаровия площад ще има и две спирки за градския транспорт с джобове.

Бетонният мост трябва да се премахне, тъй като той не отговаря на изискванията за преминаване на скоростни влакове. Това е и причината за изграждането на пробива под Централна гара. Идеята е още преди колелото на Гарата да започне влизането в подлеза, който след това да излиза в район „Южен” и двата булеварда „Македония” и „Димитър Талев”. Самите връзки към булевардите трябва да бъдат изградени от Община Пловдив, като по много предварителни данни те ще струват около 15 милиона лева.

Реалното изпълнение на проекта на НКЖИ за жп възел Пловдив може да започне през 2019 година, като парите са осигурени от европейски програми, като участие ще има Община Пловдив и държавата.