„ПИМК Рейл” пуска втори курс до Турция на влаковата си композиция през интермодалния терминал в Пловдив. Това се случва след успешния старт на влака „Калина” миналата седмица, който направи първия си курс до индустриалната зона на турския град Черкезкьой.

Композицията тръгна с 34 вагона и 1400 тона товар. Това на практика изкара от пътищата 34 тира, които трябваше да минават през граничните пунктове.  Досега камионите пътуваха през граничния пункт Капъкуле, където 20 км опашка е традиционна гледка.

Влакът потегли в  петък в 18 часа от Пловдив и пристигна в 12.00 часа на обед в турския град. Още в полунощ в неделя, влакът  направи обратен курс и се върна под тепетата 18 часа по-късно.  

От пловдивската компания вече ще извършват по два курса до турския град във вторник и четвъртък, което значи, че това може да спести до 5600 тона товар и над 130 курса на камиони само за седмица.

„Чрез интермодалния терминал ще можем все повече да разтоварим пътищата от тежкотоварните камиони. Целта ни е повече курсове да се пренасочат към жп транспорта. Освен по-малко трафик по пътищата, това означава по-малко амортизация на инфраструктурата, както и по-малко замърсяване на въздуха и околната среда”, заяви Илиян Филипов от Съюза на превозвачите в България.  

В краткосрочната програма на компанията е да започнат регулярни курсове между Пловдив и Бургас, което значително ще ограничи движението на тирове по АМ „Тракия”.

Влаковата композиция, която оперира на интермодалния терминал е най-новата купена у нас.  Машината е произведена от германския концерн "Сименс" и обслужва товарите на компанията "ПИМК Рейл". Името на локомотива е "Калина". Той се задвижва с електричество и развива скорост до 100 км/ч. Композицията разполага с всичките системи и критерии за безопасност, .

Вижте влаковата композиция на "ПИМК Рейл":