Работата по доизграждането на велоалеината мрежа в Пловдив продължава. Очаква се още няколко нови места за колоездачите под тепетата да бъдат изградени, като в момента тече процедура по проектиране, а след това започва работа по същинските строителни работи. По този начин мрежата от велоалеи ще се затвори и ще може да се стига до всяка една точка на града с велосипед.

Проектираните в момента места за колоездачи са обособени по основните пътни артерии. Намеренията на местната власт са велоалеи да бъдат изградени и по Голямоконарско шосе, бул. „Северен“, „Рогошко шосе“ и дори „Брезовско шосе.

Една от задачите, по които работят проектантите, е връзката между булевард „България” и Сточна гара. Идеята е велоалеята да преминава по цялата дължина на булевард „Цар Борис III Обединител”, но към момента все още се умува как да се случи това. Пречка е трасето през Тунела, тъй като има риск за живота на колоездачите. При евентуална реализация на тази идея мрежата ще се разрасне и ще се свърже Сточна гара с Панаира.

Строителство се предвижда и по булевард „Свобода”, като местата за колелета ще достигнат до Гребната база.  

В момента се проектират още няколко алеи към мрежата. Въпреки, че по булевард „Христо Ботев” и прилежащите към него тротоари да няма достатъчно място се предвижда изграждането на алея, която ще достигне до ВСИ. Трасето ще обхване и кръстовищата на „Източен” и „Найчо Цанов”.

Предвидени за изграждане на места за колоездачи са по всички ремонтирани улици и булеварди в момента - булевард "Руски", Коматевско шосе", "Шести септември".

След реализирането на проекта Пловдив ще бъде градът с най-добре регулирана велоалейна мрежа в България. Велопроектът е част от големия Транспортен проект и е на обща стойност 15 млн. лв. 

Планът на Общината е  общата дължина на велоалеите да достигне до 60-65 километра в близките няколко години, обхващайки целия град.