Тревни площи в близост до гаражи и детска градина в кв. Изгрев са горели в събота вечерта, а пловдивчанка направила няколко неуспешни опита да сигнализира за пожара. За това съобщи самата тя на редакционната поща на TrafficNews.bg

След като забелязала огъня, минути след 22 часа, жената позвънила два пъти на номер 112. Обажданията ѝ обаче не били приети. За щастие пред блока на ул. "Лотос", където се разразили пламъците, пристигнала пожарна.

"Явно някой съсед е успял да сигнализира", предположи читателката ни.

На следващия ден тя позвънила отново, за да получи обяснение за неприетите обаждания на спешната линия. Служителят, регистрирал оплакването, е обещал да бъде извършена проверка и в рамките на деня да бъде върнат отговор. Такъв обаче не е получен. 

"Проблемът е как и защо, след като това е телефон за спешна помощ, никой не вдига. Ако ставаше въпрос за човешки живот, щеше да бъде загубен, заради това че някой не си върши работата", посочи опасенията си жената. Тя обясни, че е отчетен разговор от 47 секунди при опита й да се обади, но през цялото време линията е давала свободен сигнал.

Екипът ни изпрати запитване към Министерство на вътрешните работи, за да коментират случая. От пресцентъра на МВР поясниха, че след 22:00 традиционно се наблюдава повишен трафик на обажданията, което натоварва системата и е възможно такова струпване да възпрепятства определени повиквания. От МВР съветват всички граждани да бъдат настоятелни, да изчакват на линията докрай, а в случай, че обаждането им не бъде прието, да се обаждат настоятелно до осъществяване на връзка. След прослушване на обажданията е установено, че на нашата читателка наистина не е било отговорено вероятно заради претоварване на линията. По отношение на неотразените обаждания и обещаната от ведомството проверка по случая, от МВР поясниха, че администрацията работи само в делнични дни, затова и вчера не са се свързали с жената.

Припомняме, че в края на юни министърът на вътрешните работи Валентин Радев обяви, че от две години е изтекла гаранцията на системата "112", което означава, че липсва поддръжка на инфраструктурата. От неговите думи стана ясно, че МВР е обявило обществена поръчка за техническа поддръжка на системата за спешни повиквания "112". Вътрешният министър посочи, че настоящата системата е стара и трябва да се търси по-съвременен вариант, но подмяната с изцяло нова система ще струва 50 млн. лева. Докато това финансиране се намери, от МВР са решили да открият обществена поръчка за надграждане и поддържане на съществуващата система. Тогава Радев каза, че няколко пъти откакто е министър са му докладвали за временни кратки прекъсвания на системата, но увери, че към настоящия момент телефон 112 работи нормално и няма проблеми. 

Ето и екранна снимка на позвъняванията към 112 от мобилното устройство на пловдивчанката: