Първите автомати за продажба на електронни билети бяха монтирани  на автобусните спирки в Пловдив. Очаква се до няколко седмици да бъдат сложени общо 41 автомата.  Пътниците ще може да ги ползват след 1 април. 

Още 50 автомата за билети и карти ще има в училища, социални и здравни заведения. Празните пластмасови карти ще се купуват от гишетата на Центъра за градския транспорт в Пловдив.

В автобусите от градския транспорт освен валидатори за електронните билети ще има и апарати за хартиени билети.
Ето и част от идеите, които са подложени на обществено обсъждане за начина на пътуване в автобусите на Пловдив: да има билет за еднократно пътуване на хартиен носител без прекачване; билет за еднократно пътуване на хартиен носител с прекачване в рамките на 1 час; еднодневен билет за всички линии - билет, позволяващ прехвърляне, валиден за определен период от време - един календарен ден на хартиен носител.

Предлага се и еднодневен билет за всички линии - билет, позволяващ прехвърляне, валиден за определен период от време - 24 часа от първото валидиране на Смарт карта или на нискостойностна карта.

Възможно е да има и опция за закупуването на билет за 10 броя еднократни пътувания за всички линиина нискостойностна карта или на Смарт карта.

Ще има и едноседмична карта, валидна за всички линии за определено време от момента на първото й валидиране на нискостойностна карта или Смарт карта.

Обмисля се и вариант за едномесечна карта валидна за една линия на Смарт карта. Ще се въведе и едномесечна карта, валидна за всички линии на Смарт карта. Друга идея, която е подложена на обсъждане е пътниците да купуват 3, 6, 9, 12-месечни карти, валидни за всички линии на Смарт карта, както и едномесечна преференциална карта за всички линии на Смарт карта. Ще имаме и „е-портфейл".

Ще има и контрольори, които ще следят дали пътниците имат билети или карти. Глобата за пътуване гратис ще бъде 20 лева, а за фалшив електронен билет – 100 лева.


 

TNS.bg