Нови  улични регулации, които са необходими за направата на пробива под Централна гара ще гласува местния парламент. Предложението е изключително важно за реализирането на проекта, като то бе отложено след бурни дебати на последната сесия. Причината е, че голяма част от съветниците влязоха в остър конфликт, а в залата бяха и засегнати собственици на имоти, искащи нов проект.  Тогава се взе решение предложението да се оттегли, а между двете сесии да дойдат експерти от НКЖИ, които да обяснят в детайли проекта.

 

Колко ще струва пробивът под Централна гара - 15 млн., 40 млн. или… 120 млн. лева?Кметът се разгневи на общински съветник, викат НКЖИ да обяснява проекта

Идеята на пробива е да замени сегашният Бетонен мост. Причината е, че заради модернизацията на жп линията и пускането на скоростни влакове, височината на сегашното съоръжение не позволява тази реконструкция. За това от НКЖИ са имали два варианта – да направят пробив, който да осигури връзката между „Централен” и „Южен”, или да вдигнат нивото на Бетонния мост.

От държавната структура и градската администрация са предпочели първия вариант, тъй като цената на двата проекта ще бъде идентична. Вариантът да се набавят пари от Европа за това е да се реализира само единият от двата проекта.

Досега от градските власти са изтъквали, че по предварителни данни тази сума е между 40 и 45 млн. лева. В тази цена влиза пробивът, който ще е дълъг около 480 метра, пътната част и връзките откъм различните улици.

Той предвижда разширението на част от улиците и нови пътни връзки между тях. Промените касаят булевардите и улиците „Васил Априлов”, „Македония”, „Димитър Талев”, „Калиакра”, „Велико Търново”, „Бяло море” и други.

Окончателният проект предвижда пробивът под гарата да е с две платна по 7,5 метра, като има разделителна линия от 3 метра между двете посоки на движението. Под предгаровия площад ще има и две спирки за градския транспорт с джобове.

Идеята е още преди колелото на Гарата да започне влизането в подлеза, който след това да излиза в район „Южен” и двата булеварда „Македония” и „Димитър Талев”. Реалното изпълнение на проекта на НКЖИ за жп възел Пловдив може да започне през 2019 година, като парите са осигурени от европейски програми, като участие ще има Община Пловдив и държавата.