Един от най-важните инфраструктурни проекти на Пловдив – пробивът под Централна гара се превърна в ябълката на раздора на днешната сесия на Общинския съвет. Повече от 2 часа продължиха дебатите, а в тях се включиха и граждани, които са засегнати от инвестиционното намерение.

Идеята на пробива е да замени сегашният Бетонен мост. Причината е, че заради модернизацията на жп линията и пускането на скоростни влакове, височината на сегашното съоръжение не позволява тази реконструкция.

За това от НКЖИ са имали два варианта – да направят пробив, който да осигури връзката между „Централен” и „Южен”, или да вдигнат нивото на Бетонния мост.

От държавната структура и градската администрация са предпочели първия вариант, тъй като цената на двата проекта ще бъде идентична. Вариантът да се набавят пари от Европа за това е да се реализира само единия от двата проекта.

 Колко е обаче е цената на пробива под гарата?

Досега от градските власти са изтъквали, че по предварителни данни тази сума е между 40 и 45 млн. лева. В тази цена влиза пробивът, който ще е дълъг около 480 метра, пътната част и връзките откъм различните улици.

На днешната сесия бе поканен и един от предишния проектантски екип – инж. Камен Христов. Той е от авторите на заданието, което бе отхвърлено от НКЖИ. По думите му, един такъв пробив би струвал около 15 млн. лева, а има възможност да се запази и сегашния Бетонен мост. Той обясни, че подобен тип проект е бил изпълнен в Димитровград и там един от мостовете е запазен. Изказването му предизвика лавина от коментари и директорът на ННЖИ за Пловдив Гошо Къчков също се намеси. Той обясни, че двата проекта нямат нищо общо и не могат да се сравняват.

В същото време в залата бяха и хора, които са засегнати от новия проект. Те обясниха, че последното задание пряко касае имотите им, а при първия проект, нямало да има нужда от толкова отчуждаване и всичко ще се реши по-лесно.

„Ние не можем да стоим и да коментираме защо НКЖИ са избрали един или друг проект. Това е държавна структура, която движи самия проект.  Ние ще поканим експертите и проектантите тук, за да  обяснят разликите и защо са избрали този вариант. Това, което знаем, е че при първия проект е имало много повече отчуждаване и той е по-труден за реализиране”, каза кметът. Това бе и една от основните причини да се отложи точката.

Слави Георгиев и Иван Петков възразиха и срещу част от сегашния проект. Според първия е неразумно да се пуска такъв обект без да има директна връзка с бул. „Христо Ботев”, а кадърът на БСП е против регулацията на съседните улици.

Това, което видимо ядоса кмета бе изказване на Камен Шишманов от ВМРО. Той заяви, че му е непонятно как проектът за пробива под гарата изведнъж е станал 120 млн. лева.

„Несериозно е да се правят такива изказвания в залата на Общинския съвет! Откъде е тази сума 120 млн.? Кой ви я каза? Сега ще напишат по сайтовете, че пробивът ще струва 120 млн. лева, ще влезе из Фейсбук и ще тръгне една кампания…”,каза Тотев.

В крайна сметка се очаква новата регулация на улиците и нужните имоти за отчуждаване за реализирането на пробива под Централна гара да се гласува на следващата сесия на 27 септември. Преди това експерти на НКЖИ трябва да дойдат на комисиите, за да запознаят общинарите с проекта.

Скандали отложиха решението за пробива под Централна гара, чакат експерт от НКЖИОбщинарите влязоха в спор кой от двата проекта е по-удачен за Пловдив

Запазването на Бетонния мост е невъзможно! Пробивът под Централна гара го заместваОбщински съветници поискаха проектът да бъде променен