Изявлението на BMW ясно показва разделението на световната автомобилна индустрия на две основни фракции. От една страна са компаниите, които искат изцяло да се концентрират върху електрически превозни средства, а от друга са тези производители, които признават, че енергийният преход е необходим, но той носи сериозни рискове и не бива да се бърза.
В първата група попаднаха Audi и Mercedes, които са все по-близо до пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, докато във втората попадат Toyota и BMW, чийто главен изпълнителен директор Оливер Ципсе подчертава колко опасно е пълно фокусиране върху електрически автомобили.
Всъщност, BMW работи върху модели на ток, като вече пусна на пазара кросоувърите си iX3 и iX, които разполагат с най-модерни технологии. От друга страна обаче бензинът и дизелът все още представляват важна част от работата на отдела за научноизследователска и развойна дейност и се очаква бъде така за дълго време напред, пише Аutomedia.
„Тези, които наистина решават какво ще се случи в нашия сектор, са клиентите. И никога не трябва да ги изпускате от поглед. Ако производителят вече не предлага двигатели с вътрешно горене, той губи половината от обема на пазара и трябва да се свие сериозно“, коментира Ципсе, цитиран от германските вестници Passauer Neue Presse и Donaukurier.
Същата концепция само преди дни беше изразена от Масахо Маеда, главен технологичен директор на Toyota, според когото пазарът диктува времето и методите на енергийния преход в автомобилния свят. Самият Ципсе признава, че през следващите 15 години със сигурност ще има градове или цели държави, в които ще се движат само електрическите автомобили. Той обаче допълва, че за BMW, което присъства на 140 пазара по света, в момента това си е чист хазарт.
Вече е известно, че BMW планира през 2030 година 50% от продажбите да бъдат на електрифицирани превозни средства. Останалите обаче ще се падат на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тази стратегия напълно противоречи на избраната от Audi, където обявиха, че от 2026 година спират разработката на конвенционални задвижващи агрегати.
Още от категорията
Какво се крие зад възхода и абсолютния рекорд на биткойн?