Знаете ли какво се случва в една съвременна кола, когато натиснете спирачката и газта едновременно? Не, за съжаление колата ви не прави скрийншот.

Когато сте се учили да шофирате, вашият родител или инструктор по шофиране вероятно ви е казал да използвате само един крак между педалите на спирачката и газта. И със сигурност е бил прав.

Много хора обаче предпочитат да шофират коли с автоматични скорости с двата крака. Проучване на TrafficNews откри няколко такива шофьори, но изненадващо или не, те са предимно от женски пол.

Всеки има своите предпочитания:

На практика всеки има свой предпочитан начин за придвижване по възможно най-безопасния и ефективен начин. Ако сте твърдо настроени да използвате и двата крака, за да управлявате колата си, няма какво да кажем, за да ви разубедим, но въпреки това ще опитаме.

Най-често цитираната причина, поради която шофьорите на автомобили автоматик все още трябва да използват единия крак, е идеята, че ако използвате двата крака и случайно настъпите двата педала едновременно, можете да причините сериозна повреда на колата си, а и на себе си.

За да се борят с нежеланото ускоряване, много производители са добавили програмиране като мярка за безопасност, която кара автомобила да спре, когато спирачката и газта се натиснат едновременно. Това гарантира, че водачът все още може да спре, дори ако газта е широко отворена, когато се задействат спирачките.

Ръчните скоростни кутии изискват левият крак да натиска съединителя, докато десният крак контролира спирачката или газта. Въпреки че може да се чувствате по-комфортно с два крака, за да управлявате кола с автоматична скоростна кутия, избягвайте да го правите.

Ако държа единия си крак върху спирачката, докато шофирам, мога моментално да натисна педала на спирачката в случай на внезапно препятствие отпред”, споделят като довод някои шофьорки.

Освен това вече не трябва да се притеснявам, че ще натисна по погрешка газта вместо спирачката”, разсъждава друга жена-шофьор.

Човек се ражда с два крака - защо не ги използвате и двата? Ако имам два крака и два педала, между тях има връзка 1:1. Така погледнато, шофирането с двата крака изглежда, че има смисъл, нали? Въпреки че това изглежда логично на хартия, на практика не се получава съвсем.

Шофьорите на спортни автомобили използват и двата си крака:

На теория водачите на спортни автомобили биха могли да влизат и излизат от завоите при по-високи скорости на състезателни писти,като използват малко газ, докато спират. Използвайки двата педала едновременно, всъщност те извършват част от управлението с краката си.

Но от практическа гледна точка това почти няма да е от полза за нормалните шофьори по днешните пътища и натискането на педала на спирачката и газта едновременно може да има някои непредвидени последици в реални условия.

Всеки състезател се е научил как да шофира с помощта на спирачки с левия крак на състезателни картинги, които имат само два педала, един от двете страни на кормилната колона.

За съжаление тези хора, които първоначално са се научили да шофират в кола с ръчно управление с педал на съединителя, са в неизгодно положение, защото нямат фин контрол върху левия си крак, когато натискат съединителя - само за да го отпуснат, за да излетят. Това обикновено води до блокиране на спирачките при опит за спиране с левия крак и изпращане на пътниците в таблото.

Натискането на спирачката на стратегически места в завой, без да се пуска газта, може да наклони колата напред, като постави допълнителна тежест върху предните гуми и съответно повече триене, с което да работите. Това е особено полезно само при високоскоростни завои, но техниката е полезна и на сняг или лед. Можете дори да използвате спирачката като вид контрол на сцеплението в автомобил с предно предаване.

Левият крак се изморява:

Ако не поставите левия си крак на мъртвия педал, това в крайна сметка ще доведе до умора на водача, тъй като спирачката за разлика от съединителя няма така наречения свободен ход, който да позволява лекото отпускане на крака върху педала.

Ако спирате с левия си крак, кракът ви или трябва да измине по-далече от мъртвия педал до спирачката, или да се задържи над педала на спирачката.

Ако се изморите от висене над спирачката, в крайна сметка може да опрете крака си на педала на спирачката. Ако направите това (дори внимателно), това ще приложи леко спирачно налягане, което ще загрее спирачките, ще доведе до по-бързо износване на накладките и вероятно ще изкриви спирачните апарати.

Това също ще намали икономията на гориво и ще натовари повече двигателя, тъй като той трябва да работи по-усилено, за да преодолее съпротивлението от спирачките.