Bentley представи първия си двуврат двуместен роудстър от почти век насам - разработения от Mulliner Bacalar. Неговият дебют беше онлайн, след като тазгодишното издание на Женева мото шоу беше отменено.
Моделът е кабриолет, като не се предлагат никакви варианти за покрив, дори и сгъваем гюрук, което го превръща в неподходящ за шофиране в дъжд или сняг. Но когато все пак може да се кара, Bacalar обещава невероятно изживяване.
Той има задвижване само на четирите колела, ако е необходимо, макар че обикновено мощността ще се предава към задния мост. Двигателят е вече познатият W12 агрегат, този път усилен до 650 к.с. с въртяща мощност от 900 Nm, който е свързан с 8-степенна трансмисия.
Макар че кръстеният на намиращото се на полуостров Юкатан в Мексико езеро донякъде наподобява Continental GTC, едрогабаритните части между двете са напълно несъвместими (с изключение на дръжките на вратите), а освен това Bacalar ще бъде пуснат със специално проектирани джанти, предаде CNN, цитирани от money.bg.
Интериорът на возилото също е уникален, като за него са използвани паднали преди 5 хил. години дървета, които са се запазили по естествен начин в региона Западна Англия във Великобритания, а по време на престоя в блатистата местност дървесината е получила характерен черен оттенък. От Bentley посочват, че след като тя е била извлечена е била изсушена по специфичен начин, а от компанията посочват още, че използвайки паднали от само себе си дървета те опазват природата.
Куфарите за багаж, които имат идентичен шев със салона в Bacalar, са произведени от италианския премиум бранд Schedoni. Всеки куфар към колата има специално място в задния отсек, намиращ се зад седалките. Компанията, базирана в Модена, произвежда и по поръчка за марки като Ferrari и Lamborghini.
Bacalar e първият модел на Bentley, който ще бъде представян в лимитиран брой изключително къстъмизирани автмобили. Затова и вече е невъзможно да си го купите - всички 12 броя от него са продадени на цена от 1,725 млн. евро.
Тази стратегия вече успешно е прилагана от Bugatti, която, също като Bentley, е собственост на Volkswagen Group. При Bugatti обаче цените са още по-високи - например Chiron започва от 3 млн. долара.