"Красиви и Работливи" е рубрика на TrafficNews , в която ще гостуват дами, които ще развенчаят мита, че красивите жени разчитат единствено на външния си вид, за да постигнат мечтите си. Представителната и стилна визия е необходимо, но не и достатъчно условие за успеха на една жена. За да си пробие път във все още мъжкия ни свят, тя трябва да притежава още редица качества - да е комбинативна, пробивна, самоуверена, да държи егото си под контрол и да работи при високи нива на стрес. В същото време обаче тя не бива да губи и женските си качества - да е състарадателна, но без сантименталности, да внушава сигурност и закрила, да е енергична и с приключенски дух. Гост на рубриката ни днес е Емили Пишева Гоџирова - моден дизайнер и създател на бранда EMILI exclusive design. 

Талантливата македонка е родена в град Струмица. Завършила е висшето си образование в Скопие, след което е наблегнала на професионални курсове в областта на текстилната индустрия. 

Владее български, английски, хърватски и сръбски език. Освен в Македония брандът й е постигнал успехи и в Германия, Италия, Швейцария, Черна гора, Сърбия, Гърция и Австралия. 

Пред екипа ни дизайнерката споделя, че ключът към успеха е да избереш професията, която истински обичаш. 
 
Какво още разказва за себе си и за работата й като дизайнер пред TrafficNews, вижте в следващото интервю
 
- Разкажи ни как минава един твой ден? 

- Всеки ден е различен от предходния. Работата ми постоянно ме среща с различни хора, различни творчества. Ежедневието ми е изпълнено с много работа, рядко имам време за себе си. Когато приключа с всички задължения свързани с професията ми - като рисуване и шиене, намирам време и за другата ми страст - рисуването.И, разбира се, другата част от времето ми я посвещавам на семейството ми. 

- Как дойде идеята ти за моден бранд? 

- Спонтанно. С голям ентусиазъм реших да създавам и да уча едновременно. Винаги съм имала голяма любов към рисуването. Изпробвах корекции върху моите две сестри, така се роди желанието да творя нещо по-различно, да допринеса за нещо уникално и да го споделям с другите. 

- С това ли мечтаеше да се занимаваш като по-малка?

- Още като малка открих, че имам дарба. С времето желанието за сегашната ми професия ставаше все по-силна. Бях едва на 15 години, когато започнах по-сериозно да се занимавам и да се самообучавам за онова, което се превърна в моя страст. 

Винаги съм вярвала, че когато не харесваш работата ти работната ти среда е пълна със стрес, но когато наистина влагаш желание и любов в това, което правиш си истински щастлив!

- Към кого се обръщаш за съвети в развиването на бранда ти в успешен бизнес?

- Имам пълната подкрепа на моята сестра Благица, която е и дясната ми ръка. Тя се присъедини към бизнеса преди 6 години. Нейните съвети са най-важни за мен, защото ние създаваме и аксесоари като обувки, накити, чанти...

Другата ми сестра - Стефанија пък е професионален гримьор, грижи се за това клиентките ни да имат безупречен грим. Eстествено и често се консултирам с моя съпруг Кирил, разполагаме с екип, който се грижи за развитието на бранда ни. 

- Сама ли финансираш проектите ти?

- Финансирането още от самото начало си е изцяло от мен, но получавам и голяма помощ от родителите ми. Те ми осигуриха мястото в което се разпростира EMILI exclusive design.

Това е голяма помощ, защото творенията сами по себе си са много пищни, изискват много място, за да подчертаят красотата си.

- Трудно ли се пробива в Македония като дизайнер? 

- В Македония не е трудно да се пробие като дизайнер, ако работиш качествено и твориш с качествени материали. Брандът ЕМИЛИ съществува от 2001 година, в крак сме с тенденциите и в зависимост от тях се движим напред.

За разлика от началото ни през 2001-ва, днес е много важно и присъствието в социалните мрежи за презентиране, контакт и получаване на обратна връзка от почитателите ни.

- Какви са твоите мечти и стремежи?

- Винаги се стремя да създавам нещо по-различно, мисля извън рамките на нещата. 

- Сблъсквала ли си се с предразсъдъци? Била ли си подценявана?

- Като всеки млад дизайнер в началото на кариерата ми се изправих пред предизвикателството да направя работата ми призната и уважавана като тези на някои от големите дизайнери. 

Отне ми известно време, но аз съм много упорита, винаги съм вярвала в това да изградя марка, която е пленена от своята уникалност.

- Разкажи ни повече за семейството ти. Как успяваш да работиш и да се грижиш за децата ти? 

- Майка съм на две прекрасни деца - Ерик и Кара, които наскоро станаха и ученици. Не е лесно да се съчетава работата с майчинството, но получавам пълна подкрепа от моя съпруг във всяко едно отношение. 

- От кога се занимаваш с рисуване? Хоби ли ти е или продаваш творбите ти?

- Винаги съм обичала да рисувам, но започнах да се занимавам професионално с това преди 5 години. В мен се роди желание да намирам нови начини да изразявам себе си, но се превърна в хоби, за което, за съжаление, не ми остава много време през деня.

Голямата ми любов към рисуването ме кара да отделям и малкото ми свободно време в това да творя. Мои произведения се продават, но тези, които са важни и лични за мен, ги държа за себе си. 

- Има ли български дизайнери, които ти допадат и следиш с интерес тяхното творчество? 

- Оценявам работата на всички дизайнери, включително и на българските. Вярвам в това, че всеки има свой собствен път и стил, който гради. Предпочитам уникалността и не толерирам взаимстването. 

- А имаш ли клиентки, които са българки? 

- Много от нашите клиенти са от България. Съвременната българска жена държи много на външния си вид. Те следят модните тенденции.

Искат да изглеждат добре и за нас наистина е чест, когато за целта ни се доверяват. Идват жени от всички краища на България. Стараем се да направим техните желания реалност и да останат доволни от нас.

- Какви изненади подготвяте с твоя моден бранд?

-  Приготвяме най-новата ни модна колекция, както и изложба на моите произведения на изкуството, всяка от която си има лична история, всяка с различно значение. 

Подготвяме се и за една необичайна фотосесия, която ще съчетае модата и изкуството, по-точно ще покаже връзката между модното творение и произведенията на изкуство.