Колко компенсации и субсидии са получили превозвачите? Какви фактури са представили на Община Пловдив за тях? Колко са приходите от билети и карти? Какви санкции са понесли превозвачите за редовното неизпълнение на курсове и други нарушения?

Това са само част от въпросите, които очакват пловдивчани за публичния транспорт на града. Това са и въпроси, които ние от TrafficNews не спираме да задаваме, но Общината и до този момент не е дала отговори. Първо опитахме през пресцентъра на Община Пловдив да получим редица отговори, но оттам изпращаха дълги, несъдържателни отговори с нула конкретика.

Все пак TrafficNews се добра до отчетите на фирмите превозвачи само за един месец. След нашите разкрития гръмна и огромният скандал, а след това се стигна и до разследването на прокуратурата и обвиненията към общински служители  и двама от превозвачите.

Шефът на Икономическа полиция: Превозвачите са отчитали по-дълги курсове от реалните, ОКТ не са ги контролиралиДошков и Чолаков са обвинени в документни измами, каза Славчо Алексиев

Бомбата в градския транспорт на Пловдив избухна – щетите тепърва ще се оценятПрокуратурата, ДАНС и полицията удариха превозвачите и общинарите, крепящи система на нарушения и източване на хазната

Как превозвачите отчитат милиони загуби в Пловдив? По 2 билета на курс, наеми към себе си и гориво като за танковеОтчети за два месеца от градския транспорт само открехват „мини” кутията на Пандора

Ние обаче не спряхме дотук, като поискахме всички фактури, отчети и анализи на ОКТ за цялата 2021 година. След като стана ясно, че от пресцентъра няма да ни дадат отговорите на въпросите, тъй като зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов не желае те да станат публично достояние, пуснахме запитване по Закона за достъп до обществена информация.

На 18 октомври 2021 година пуснахме въпросите според ЗДОИ, а на 2 ноември получихме отговор, че Община Пловдив удължава проверката с 10 дни. На 19 ноември от Общината ни информираха, че няма да ни дадат съответната информация, тъй като в момента се води разследване от контролните органи.

В законоустановения срок ние обжалвахме решението пред Административния съд, като за днес е насрочено първото заседание по делото.

Всичко това се случва на фона на непрестанните твърдения на зам.-кмета по транспорт, че няма нищо скрито и всичко е публично. Видно обаче е ,че това са голи фрази без покритие, а Чонов пази зорко голяма част от информацията.

Въпросните данни, освен че трябва да са публична информация, те по никакъв начин не биха променили  и хода на разследването.

Въпросите и документите, които поискахме бяха:

1)Отчетите на всички фирми, с които Община Пловдив има сключен договор за превоз на пътници от вътрешноградските превози от началото на 2021 година до последните отчети, дадени в ОКТ. В това число и аналитичните данни на ОКТ за отчетите им.  Счетоводни отчети по месеци признати, непризнати разходи и приходи по всички договори.

2) Информация относно брой продадени билети и извършени курсове по месеци.

3) Брой на неизпълнени курсове по всяка линия за всеки месец от началото на годината досега.

4) Санкции към превозвачите за всеки месец от началото на година досега за всички видове нарушения по договорите.

Очаквайте продължение!

След срещата в общината: Рейсовете ще си вървят, Тодор Чонов и шефът на ОКТ си оставатПрекратяват договорите , ако запорират сметките на Дошков и Чолаков

Ще подаде ли Тодор Чонов оставка след чутовния скандал с градския транспорт?Зам.-кметът по транспорт не вдига своя телефон, въпреки отговорите, които дължи