Състоянието на градският транспорт на Пловдив е една от най-дългите, най-старите и най-болните теми на втория по големина град у нас. От година на година той става все по-лош и все по-малко използван, но за сметка на това все по-скъп.

Днес се случи това, което бе неизбежно – прокуратурата, ДАНС и Икономическа полиция задържаха и обвиниха двама превозвачи и общински служители заради неправомерно усвояване на финансови средства от субсидии за градския транспорт.

Повече от две години TrafficNews пише по тази тема и злоупотребите, които бяха видими дори без никакви документи. Те усърдно бяха крити от Община Пловдив и ОКТ, като неведнъж сме искали достъп до тях. Причината защо ни биват отказани обаче лъсна, след като успяхме да си набавим част от тях. В тези оскъдни данни се видяха шокиращи неща – наеми между вътрешни дружества, които отиват като разход и респективно загуба, странно малък брой продадени билети, огромни разходи за гориво, амортизации и заплати. Резултатът – към превозвачите текат милиони компенсации от общинския и държавния бюджет.

Автобусите на Дошков горят като танкове, отчита стотици хиляди загуби за амортизация и ремонти

Петко Ангелов плаща над 150 000 лева на месец на себе си за наем на автобуси и гараж, отчита ги като загуба

Чолаков отчита между 2,4 и 5 билета на курс на 7 автобусни линии, разходите за наем в пъти над приходите

Под претекста, че няма кой да дойда в Пловдив и да поеме градския транспорт, Общината поддържаше явно тези незаконни обществено-частни взаимоотношения. Прокуратурата и полицията обаче разбъркаха тези сметки.

Шефът на ОКТ Пламен Вълков и главният счетоводител на дружеството Лидия Пастърмаджиева първи бяха обвинени от прокуратурата за длъжностни престъпления. Именно през тях минава контролът и те разписват документите, на базата, на които се плащат публичните средства на превозвачите.

След разследване нa TrafficNews: Задържаха шефа на ОКТ в Пловдив Пламен Вълков и гл. счетоводителСрещу общинския служител е повдигането обвинение, пуснаха го срещу подписка

По-късно с обвинения и парична гаранция от 20 000 лева се сдобиха управителите на „Хеброс бус” Веселин Дошков и на „Автотранс 2000” Иван Чолаков.  Те са обвинени за незаконно присвояване на милиони от общинския бюджет.

След разкрития на TrafficNews: Повдигнаха обвинение на Дошков за присвояване на 21 млн. лв. от градския транспортОбвинението е за усвоените субсидии и компенсации от „Хеброс бус” за последните 5 години

Въпреки огромният скандал зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов не излезе с позиция,а вместо това затваряше телефона си.  Логичният въпрос е дали той не трябва да подаде своята оставка.

Ще подаде ли Тодор Чонов оставка след чутовния скандал с градския транспорт?Зам.-кметът по транспорт не вдига своя телефон, въпреки отговорите, които дължи

За разлика от него кметът Здравко Димитров даде изявление, като каза, че от Община Пловдив ще съдействат на разследващите. Той обаче е на мнение, че няма призната вина на неговите служители, или ресорния зам.-кмет и няма основания за тяхната оставка.

Зико: Ще съдействаме на разследващите, питайте превозвачите дали ще спрат рейсоветеНикой не е признат за виновен, че да искам оставки, каза градоначалникът

Едно е ясно – от днес системата на градския транспорт не може да продължи да бъде такава, каквато е. Бомбата избухна, а щетите тепърва ще се оценят. Община Пловдив вече трябва да има план какво ще прави утре, но предвид експертизата в този ресор – това надали ще се случи, а всичко ще остане по инерция, докато целият транспорт не спре.

Какво и кого прикрива Община Пловдив за градския транспорт? ОКТ със странни отговори за превозвачитеОТ „Организация и контрол на транспорт” препращат за информация към превозвачите и Транспортната комисия на ОбС

Как превозвачите отчитат милиони загуби в Пловдив? По 2 билета на курс, наеми към себе си и гориво като за танковеОтчети за два месеца от градския транспорт само открехват „мини” кутията на Пандора