Реконструкцията на Околовръстното шосе на Пловдив продължава да бъде една от най-обсъжданите и спорни теми след трагедията навръх Великден. Наши читатели продължават да изпращат кадри от шосето, според които то е видимо е стеснено, предвид слагането на мантинели.
Видео от преди и сега показва всъщност как предпазните огради са ограничили ползваемата част от пътя, като най-вече това засяга банкета. "Това не е път, а улей с мантинели. Ако там стане катастрофа в пиков час, линейката може и да не стигне навреме. А в такива ситуации, понякога и секундите имат значение. През летния сезон по този път освен камиони и коли, минават трактори и комбайни, които допълнително ще утежнят трафика и ще изнервят допълнително водачите" , коментира пловдивчанин, който ежедневно минава по Околовръстното.
Предвид въпросителните около реконструкцията зададохме и въпроси към АПИ:
1) Има ли разлика в габаритите на пътя и платната след извършения ремонт?
2) Има ли проект за реконструкцията на пътя и от кой е изготвен, както за пътната настилка, така и за ограничителните системи на пътя и съпътстващите елементи?
3) Задължително ли е поставянето на мантинели на този път от републиканската пътна мрежа?
4) От обявеното от АПИ прессъобщение за ремонта на пътя, той е обявен, че струва 25 млн. лева. Колко от тези средства са за предпазните ограничителни системи – мантинелите?
5) Към 02.05.2021 година, когато имаше инцидент с три смъртни случая, пътят бил ли е пуснат официално в експлоатация?
6) Защо вече втора година обществената поръчка на АПИ за проектирането за удвояването на Околовръстното шосе в позицията от Асеновградско до Пазарджишко шосе все още не е завършена?
От пресцентъра на АПИ отговориха на първите въпроса ето така:
„ Ремонтът на второкласния път II-86 в участъка от Околовръстния път на Пловдив е изпълнен по стандартите за ремонт на републикански пътища. Габаритът на пътя не е променян -две ленти за движение, два банкета и водещи ивици.
Преди започването на ремонта на участъка не е имало мантинели. Ограничителните системи са монтирани съгласно стандарта и ръба на шината е на 50 см от крайния ръб на настилката. Мантинелите се поставят за повишаване безопасността на движение. АПИ апелира шофьорите да карат със съобразена скорост и да спазват правилата за движение”.
С други думи ремонтът на пътя е правен по стандартите на АПИ за пътно строителство без отделен инвестиционен проект.
На останалите три въпроси от агенцията се ангажираха да отговорят до няколко дни, след като направят справка от отделите.
Ето и видеото, изпратено от наш читател:
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече