Наложиха дисциплинарно наказание „Предупреждение за уволнение" на кондукторката, използвала електрошок срещу пътници във влак. Припомняме, че преди няколко седмици с медията ни се свърза мъж, който разказа, че кондукторка е нападнала него и възрастната му майка с електрошок във влака Пловдив- Нова Загора. 

Мъжът разказа, че на 20 януари е бил в Пловдив заедно с майка му, като след това са искали да хванат влак за Варна. Тъй като нямали време и щели да изтърват влака от централната гара в Пловдив, купили общ билет за влак № 80105, заминаващ в 13:45 от гара „Филипово” към гара „Михайлово” и след това за прехвърляне във влак №8651 в 15:26 часа от гара "Михайлово" до Варна.

Когато се качили във влак № 80105 кондукторка с име Александрина Василева е проверявала билетите им. Тя е видяла, че има запазени места за следващия влак с номер 8651, като по думите му тогава тя е започнала да крещи, че билетът е невалиден, както и че трябвало да тръгнат от централната гара в Пловдив, а не от гара Филипово. Разказа, че в продължение на 20 минути крещяла на него и възрастната му майка без да има адекватна причина, като впоследствие използвала електрошок.

Пълен абсурд! Кондукторка в БДЖ нападна пътник и възрастната му майка с електрошокСпоред мъжа е нямало никаква основателна причина, жената да прояви агресия

Тогава медията ни изпрати запитване до БДЖ по повода като от там отговориха, че ще се извърши проверка.

При извършената проверка от „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД в Поделение за пътнически превози Пловдив за изясняване на случая са взети писмените обяснения от кондукторката Александрина Василева и Тихомир Шивиков на длъжност „Началник влак, ПД", имащи отношение по случая. 

В своите обяснения Василева посочила, че на 20 януари при обслужването на влака Филипово - Нова Загора, е възникнал конфликт с пътник, пътуващ с редовен превозен документ от гара Филипово до гара Ямбол. Кондукторката твърди, че не тя е инициатор на създалата се неприятна ситуация и с поведението си не целяла да провокира жалбоподателя. По твърдения на служителката, подкрепени и от изложеното от жалбоподателя е видно, че в спора са се включили и пътници пътуващи във влака, като пътниците са взели страната на кондукторката. След като ситуацията е ескалирала, пътник станал свидетел на случващото се, е потърсил за съдействие началник влака Шивиков. В обясненията си служителят посочва, че след неговата намеса обстановката във влака ce е нормализирала. По настояване на началник влака, той и кондукторката са поднесли своите извинения на жалбоподателя, като същият ги е приел. 

Въпреки ежедневните инструктажи преди път, в които се набляга на културата на обслужване на пътниците, причините да се стигне до неприятната ситуация, са недостатъчния опит на служителката. Установено е, че Василева при комуникацията си с клиента е подходила непрофесионално, като е неглижирала основните изисквания при обслужването. Също така не е потърсила за съдействие началника на влака. 

След запознаване с материалите по случая, директорът на Поделение за пътнически превози Пловдив е разпоредил на служителката Александрина Василева да се наложи дисциплинарно наказание „Предупреждение за уволнение". 

По повод постъпилия сигнал, на всички служители, свързани с обслужване на клиенти е обърнато внимание за стриктно спазване на приетите „Стандарти за поведение на персонала при обслужване на клиентите“.