Основната пътна връзка от Царево към Ахтопол и Синеморец остава блокирана заради падналия при бедствието мост. Огромната приливна вълна е съборила късове с тежест от 50 тона, а изграждането на новия мост ще продължи с помощта на тежка техника.

И докато за този мост властите говорят и обещават, че ще бъде вдигнат, въпросите за друг мост остават без отговор – този, на който спира житейския път на две жени и един от двамата загинали мъже. 

Днес се опитахме да разберем дали мостът, погълнал колата на жертвите е бил здрав или зад трагедията стои престъпно нехайство.

В часа на бедствието по моста минават две коли. Отпред е джипът на тримата загинали,  зад тях е този мъж. Според него мостът е подкопан от основите, а в момента на инцидента настилката е суха, противно на версията, че жертвите са отнесени от приливна вълна.

„В момента, в който джипа стъпва с гумите на асфалта, просто асфалтът пропадна, стана като една огромна дупка, просто те пропаднаха в тази бездна. Мостът не беше залят, дори нямаше и локва просто е изяла моста отдолу и остава само един слой тънък асфалт“, казва свидетел на трагедията.

Според общинският съветник в Царево Емил Пейчев от опозицията съоръжението е компрометирано при изпълнението на водния цикъл, само преди месеци. 

В момента, в който приключи ремонтът се виждаше, че имаше монтирани в коритото на реката два бетонни пръстена в диаметър по един метър всеки, а останалото пространство беше блокирано. Друго важно е и може да се види в момента, че има пусната една тръба, вероятно някакъв водопровод , който седи по средата в пространството между моста горната му част и коритото и това е още една предпоставка да се задържат дървета и всякакви материали“, казва Пейчев.

Докато тече водният цикъл, директор на дружеството в Бургас е Ганчо Тенев. Питаме го дали изпълнението е повлияло на сигурността на моста.

„Няма нищо общо канализацията с моста, не знам какво търсите казах ви, че не съм изпълнителен директор и си гледайте работата, кое не разбрахте“, заяви в телефонен разговор Тенев.

Според кмета на Царево мостът е бил в добро състояние.

„Кога е ремонтиран, ще разбера, когато специалистите ми дадат информация. Няма как в  момента да ви отговоря на всички въпроси, които ви хрумнат, защото това е некоректно“, коментира Георги Лапчев.

В България няма наредба за проектиране на мостове, според доц. д-р инж. Петър Николов, който коментира и снимките от моста-убиец.
„Вижда се, че е поддала една от опорите на моста, поне една, поради което така наречената връхна конструкция е хлътнала надолу. Почти винаги има повече от една причина, може да има човешка грешка, която да е свързана например с недооценяване на проектирането, човешка грешка в коритото на реката“, каза инж. Николов.

„Няколко дерета в близост до тези мостове бяха засипани със строителни материали и земна маса и то в изключително големи количества, за което съм подал сигнал на отговорните институции. Някъде дори започнаха досъдебни производства“, допълва общинският съветник Емил Пейчев.

Започна спешен ремонт на пробития мост към НестинаркаСлед като мостът бъде възстановен ще се отпуши трафикът през града

Мостът на пътя от Царево за Ахтопол се срути, трима души са изчезналиГлавният път към Синеморец е затворен